با فراگير شدن به كارگيري اينترنت و سهولت دسترسي به سايت هاي اينترنتي، بسياري از كسان و شركت ها در صدد داشتن يك تارنما هستند. برخي نيز از اين بازار بكر بهره برده و اقدام به ايجاد كسب و كاري اينترنتي كرده اند. با داغ شدن خريد و فروش در گستره وب و مملو شدن تارنما ها از بازديد كنندگان خريدار، بسياري از افراد به پيگيري فراگيري دوره هاي طراحي و برنامه نويسي وب هستند لغايت اين كه بتوانند به اين بازار پر هياهو وارد شوند. دپارتمان تعليم وب و برنامه نويسي مجتمع فني تهران نمايندگي ونك مصمم است كه در اين امتداد به پرورش كسان چيره دست و زبده و در همان سان با نزاكت علمي كافي بپردازد. در ذيل به شناسايي دوره هاي وب اين دپارتمان مي پردازيم لغايت افراد دانشجو بتوانند با ديدي مفتوح و دانشي كافي به گزينش دوره باره نظر خود بپردازند.
فعاليت در گستره وب به دو دسته كلي طراحي وب و برنامه نويسي وب بخش مي شود. اين بخش بندي متعلق به جا ناشي مي شود كه نرم انگيزه ها هاي مبتني بر معماري وب حائز دو تقسيم هستند. بخش اول، تقسيم سمت مشتري بوده كه فرد، در رايانه شخصي خود به كمك يك نرم افزار به نام مرورگر كه معمولا گوگل كروم و يا فايرفاكس است به بخش سرويس دهنده متصل شده و از او تقاضا اطلاعات مي كند. برپايي آن تقسيم از نرم اسباب تحت وب كه مشتري در مرورگر خود مي بيند را ما به اصطلاح طراحي وب مي ناميم. فلذا طراحي وب تمام تكنيك ها و ابزارهايي است كه به شما اجازه مي دهد صفحات وبي را برپايي كنيد كه مشتري با آن ها پيشه مي كند. شما براي ايجاد صفحات وب مي بايست دوره هاي HTML، CSS، JavaScript و jQeury را فراگيريد. دسته دوم، دسته سرويس دهنده است. اين دسته معمولا بر روي يك رايانه گذرگاه بعيد پيمان دارد و كاربر از راه صفحات وب در مرورگر خويش با اين دسته ارتباط بر پيمان مي كند. براي ايجاد تقسيم سرويس دهنده يك نرم انگيزه ها تحت وب، شما مي بايست برنامه نويسي وب را فرابگيريد.برنامه نويسي وب تمامي افزارها و فناوري هايي است كه به شما فرمان آن را مي دهد كه دسته سرويس دهنده يك تارنما را ايجاد كنيد. اين بخش، اطلاعاتي كه مي بايست براي مشتري نمايش داده شوند را به مرورگر او بر مي گرداند و وظيفه اش سرويس دهي به مشتريان مسير بعيد است. در اين حوزه شما مي توانيد برنامه نويسي به زبان PHP يا ASP.NET و يا Java Web Programming را فراگيريد. به طور كلي زبان هاي برنامه نويسي كثرت وجود دارند كه مي توانيد به كمك آن ها دسته سرويس دهنده را ايجاد نماييد.
اين كه شما در كدام سمت مي بايست آغاز به شغل كنيد يك امر شخصي است و براساس علاقه شخصي شما تعيين مي شود ولي احتياج بازار شغل ايران مي طلبد كه شما با فناوري هاي هر دو سمت سرويس دهنده و مشتري آشنايي داشته باشيد تا اين كه بتوانيد در يك تيم طراحي و گسترش وب كار و جنبش نماييد. كمپاني هاي چندي در ايران به صورت كاملا تخصصي فعاليت مي كنند و قواي خود را به چهره كاملا تخصصي انتخاب مي كنند به طوري كه افراد برنامه نويس پيشه طراحي وب انجام نمي دهند. بسياري از شركت ها دربايستن به افرادي دارند كه به تكنولوژي هاي دو سمت مسلط باشند از اين رو پيشنهاد مي شود كه در دو جهت به چهره مصمم و جدي و با مطالعه فراوان به تحصيل بپردازيد.
دوره هاي طراحي و برنامه نويسي وب در دپارتمان وب و برنامه نويسي مجتمع فني تهران نمايندگي ونك بر اساس استاندارد CIW تدريس مي شوند. CIW كه مخفف Certified Internet Web Professional است مجموعه دوره هايي هستند كه دوره طراحي سايت در شركت آوش تك در بيرون از ايران به جهت تربيت افراد متخصص در حوزه وب تشكيل مي شوند و به نوعي استاندارد آموزشي اين دوره ها به شمار مي آيند. دوره هاي اين دپارتمان نيز به چهره منسجم با سيلابس هاي آموزشي CIW بوده و كوشش بر آن دارد كه با ذكر مفاهيم پايه اي وب و همين طور روشنگري تكنيك ها و ابزارهاي جديد در اين حوزه، افراد كارآزموده و حاضر كار را راهي كمپاني ها و مراكز مختلف كند. در پايين به تفصيل در باره دوره هاي برگزار شده در اين دپارتمان مي پردازيم.
مؤسسهي تحقيقاتي گارتنر پيشبيني سالانه خود از عرضهي دستگاههاي محاسباتي و گوشيهاي هوشمند را منتشر كرد. براساس اين پيشبيني در اوايل سال ۲۰۲۰، گوشيهاي هوشمند اولين افزايش در ميزان عرضه را تجربه خواهند كرد. تحليلگران اين مؤسسه اعتقاد دارند كه موج ناشي از فناوري 5G، سبب افزايش تعداد كل دستگاههاي فروختهشده به ميزان ۲٫۱۶ ميليارد خواهد شد. اين محصولات شامل كامپيوترها، گوشيهاي موبايل، ساعتهاي هوشمند و تمامي دستگاههاي محاسباتي هستند. درواقع حملونقل دستگاههاي مذكور نسبت به سال ۲۰۱۹، در حدود ۰٫۹ درصد رشد خواهد داشت.
چنين روندي تا حدودي وضعيت را براي توليدكنندگان سختافزار دگرگون ميكند كه سال سختي را پشت سر گذاشتهاند. اين شركتها در بازهي زماني يادشده، با چالشها و رقباي متعددي از جمله گوشيهاي موبايل، كاهش چشمگير روند توليد محصولات جديد و اشباع بالاي مالكيت دستگاههاي محاسباتي در بازارهاي كليدي روبهرو بودهاند. در بخش مربوط به كامپبوترها نيز قسمت بزرگي از جامعه، خريد گوشيهاي هوشمند كه رفتهرفته هوشمندتر و بزرگتر ميشوند را به خريد دستگاههاي بزرگ كامپيوتري ترجيح دادند.
مقالههاي مرتبط:
البته بايد توجه داشت كه آمار مربوط به عرضهي محصولات مستقيما برابر با ميزان فروش نيست، اما اين ميزان نشان ميدهد كه چه تعدادي از محصولات براي فروش در آينده سفارش داده شده است. آمار عرضه هنگامي كه مقدم بر ميزان فروش در نظر گرفته ميشود، ميتواند منجر به نتايج اغراقآميزي در رابطه با عرضهي بيش از حد و كاهش كلي معيارها شود.
ارقام وعده دادهشده توسط مؤسسهي مذكور در قياس با سال ۲۰۱۹، رشدي ۱٫۷ درصدي در ميزان عرضهي گوشيهاي هوشمند را نشان ميدهد. درواقع براساس اين گزارش، ۱٫۷۸ ميليارد گوشي هوشمند در سال ۲۰۲۰ سفارش داده خواهد شد. انتظار ميرود اين رشد به دليل گسترش بازار چين و ساير بازارهاي نوظهور، در كشورهاي آسياييِ حاشيهي اقيانوس آرام باشد. براساس تحليلهاي مؤسسهي گارتنر، در سال ۲۰۲۱ ميزان گوشيهاي هوشمند فروخته شده با اندكي كاهش، ۱٫۷۷ ميليارد دستگاه خواهد بود. لازم است يادآور شويم، در سال ۲۰۱۹ عرضهي گوشيهاي هوشمند ۲ درصد كمتر از سال پيش از آن بود.
شركت تحقيقاتي ديگري با نام كانترپوينت (Counterpoint) كه در حال تحليل سهم تكتك سازندگان تلفن همراه در بازار است، گفته بود كه سامسونگ با سهمي ۲۱ درصدي در سهماههي چهارم سال ۲۰۱۹، همچنان بزرگترين سازندهي گوشيهاي هوشمند باقي خواهد ماند. ارقام نهايي اين مؤسسه طي هفتهي آينده منتشر خواهد شد. اين احتمال نيز وجود دارد كه گروه BBK كه مالك اوپو، ويوو، Realme و وانپلاس است باتوجه به رشد پرسرعت خود، در آينده سامسونگ، اپل و هواوي را پشت سر گذاشته و بزرگترين توليدكنندهي اين حوزه شود.
در هر حال، پيشبيني ميشود بازار دستگاههاي مبتنيبر فناوري 5G، در حدود ۱۲ درصد از عرضه گوشيهاي هوشمند را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دهد. اما با كاهش قيمت دستگاههاي 5G و همهگير شدن اين فناوري، گارتنر انتظار دارد گوشيهاي هوشمندي كه از فناوري 5G پشتيباني ميكنند در سال ۲۰۲۲ ميلادي، ۴۳ درصد از بازار تلفنهاي همراه را تصاحب كنند.
منبع:
https://www.zoomit.ir/2020/1/22/344615/forecasts-more-smartphone-sales-2020/
فروش تلفني و بازاريابي محصولات با استفاده از تلفن، گرد از شيوههاي بازاريابي مستقيم است كه تقريباً كمي بعد از آفريدن تلفن نخست شده و هنوز هم پيوستگي دارد.
شايد انتظار ميرفت با گسترش فناوري اطلاعات و رواج يافتن ابزارهاي مدرن ارتباطي، فروش تلفني از بين برود.
اما طنز ماجرا اينجاست كه احد از اصليترين محصولاتي كه با اتكا به تكنيكهاي فروش تلفني عرضه ميشوند، همين زيرساختهاي بستگي نوين هستند (تماسهاي كور و بيهدف عرضه اينترنت پرسرعت را شايد شما هم تجربه كردهايد).
از آنجا كه به عقيده نميرسد در آيندهي نزديك، تلفن از سبد ابزارهاي ارتباطي كسب و كارها حذف شود، همچنين هنوز حجم قابلتوجهي از فروش و بازاريابي در سطح جهان، به وسيلهي تماسهاي تلفني سپريدن ميشود، تصميم گرفتيم مجموعهاي از درسهاي مرتبط با اين جستار را در متمم ارائه كرده و به تدريج تكميل كنيم.
مطالب مربوط به بازاريابي تلفني، در واقع زيرمجموعهي درسهاي آموزش فروش هستند كه الان در قالب يك مجموعهي جداگانه ارائه ميشوند.
فروش تلفني يا بازاريابي تلفني؟تقريباً مثل بحثهاي تفاوت ويزيتور و بازارياب، در فروش تلفني و بازاريابي تلفني هم هستي دارد.
عدهاي اصرار دارند كه فروش تلفني (Telesales) با بازاريابي تلفني (Telemarketing) تفاوت دارد و تقريباً همان نكاتي را كه دربارهي تفاوت فروش و بازاريابي هستي دارد، به عنوان تفاوت فروش تلفني و بازاريابي تلفني هم در نظر ميگيرند.
براي جداسازي اين دو اصطلاح، گفته ميشود كه فروش تلفني، صرفاً براي آگاهي رساني و فروش يك يا چند فرآورده مشخص با ويژگيهاي مشخص به مجموعهاي از سرنخهاست. ولي بازاريابي تلفني ميتواند براي نظرسنجي از مشتريان، ارزيابي بازارهاي بالقوه، نزديكتر كردن رابطهي كسب و كار با مشتريان فعلي، مديريت پيوستگي با مشتري و كارهاي ديگري از اين دست نيز بهكار گرفته شود.
ما در اكثر درسهاي متمم، اصرار چنداني به اين تفكيك نداريم. چنانكه قوانين رگولاتوري در كشورهايي همانند انگليس و آمريكا هم، ترجيح ميدهند از اصطلاحهاي عمومي Telemarketing و برخي مواقع Telemarketing Sales به عنوان يك ********ر مفهومي استفاده كنند و همهي فعاليتهاي اين خانواده را پوشش دهند.
در جاهايي كه به طور بسيار خاص، هدف داشته باشيم
آموزش بازاريابي و فروش تلفني |
بر تماس تلفني بدون شناخت كافي از بيننده تأكيد كنيم، از اصطلاحهاي تماس سرد (Cold calling) يا فروش تلفني (Telesales) كاربرد خواهيم كرد.
[ مطالعه بيشتر: تعريف فروش تلفني و بازاريابي تلفني ]تاريخچه فروش تلفني و بازاريابي به وسيلهي تلفنبه عقيده ميرسد كه بازاريابي تلفني بيش از صد سنه قدمت داشته باشد.
در سنه ۱۹۰۳ يك كمپاني آمريكايي در نيويورك به نام Multi-Mailing اولين ليست تلفنها را منتشر كرده و همين فهرست، اولين نمونهي جدي ليست سرنخها براي فروش با به كارگيري تلفن بوده است (+).
شركتهاي خدمات مالي و عرضهكنندگان فولاد، از دسته اولين كساني بودهاند كه به سراغ تله ماركتينگ آمدند و از آن، براي تماس با مشتريان فعلي و يافتن مشتريان نهفته بهرهگيري كردند.
در آمريكا در سال ۱۹۸۱ براي اولين بار، بودجه مربوط به بازاريابي تلفني از بودجه ارسال نامه هاي تبليغاتي بيشتر شد و شايد برايتان جالب باش
همراهبا افزايش ظرفيت باتريها، دستگاههاي مورد استفادهي ما نيز از نظر مصرف انرژي بهينهتر ميشوند؛ با اين وجود، هنوز هم ميزان شارژدهي باتري از جمله دغدغههاي كاربران است. هرچند خالي شدن سريع باتري به يكي از موارد عادي در ابزارهاي امروزي بدل شده است؛ اما اين بدين معني نيست كه بايد روزانه چند بار دستگاه خود را شارژ كنيم. اگر باتري گوشي موبايل شما زودتر از حالت عادي خالي ميشود، بهتر است دليل اين مسئله را يافته و براي آن چارهاي پيدا كنيد.
در ادامه با رايجترين دلائل افزايش مصرف نيرو در گوشيهاي هوشمند آشنا ميشويم و براي هركدام راهحلهايي را پيشنهاد ميكنيم. پس بهتر است وقت را تلف نكنيد و پيش از خالي شدن باتري دستگاهتان، اين موارد را بررسي كنيد.
۱. نمايشگر
از زمان تولد گوشيهاي هوشمند مدرن، نمايشگر يكي از پرمصرفترين اجزاء گوشي بوده است. پنلهاي نمايشگر گوشيهاي مدرن روزبهروز روشنتر و رنگارنگتر ميشوند و وضوح آنها افزايش پيدا ميكند. هرچند اين بهبودها تجربهي بهتري را براي كاربران به ارمغان ميآورند، همين موارد موجب افزايش مصرف نيرو نيز ميشوند. نمايشگر گوشي شما ميتواند يكي از دلائل اصلي خالي شدن سريع باتري باشد.
براي بررسي ميزان مصرف باتري توسط نمايشگر، مراحل زير را طي كنيد:
۱. وارد بخش تنظيمات دستگاه (Settings) شويد.
۲. گزينهي باتري (Battery) را انتخاب كنيد.
۳. روي منوي سهنقطهاي در گوشهي بالا، سمت راست ضربه بزنيد.
۴. گزينهي ميزان مصرف باتري (Battery usage) را لمس كنيد.
۵. روي منوي سهنقطهاي در گوشهي بالا، سمت راست ضربه بزنيد.
۶. گزينهي نمايش مصرف تمام بخشهاي دستگاه (Show full device usage) را انتخاب كنيد.
مقالهي مرتبط:
در اين قسمت ميتوانيد ميزان مصرف باتري توسط اجزاء مختلف گوشي را بررسي كنيد. در اكثر موارد، ميبينيد كه نمايشگر (Display) جايگاه اول را به خود اختصاص داده است. براي مثال، براي نويسندهي مطلب پيش رو، عدد مربوط به مصرف انرژي براي نمايشگر به ۷۲ ميرسيد.
مشكل اين است كه فناوري نمايشگرها بسيار سريعتر از فناوري باتريها پيشرفت ميكند و احتمالا در سالهاي آتي، مصرف بيشتر انرژي توسط نمايشگر به دغدغهي بزرگتري تبديل ميشود. تا زمانيكه بهبودي دراينزمينه حاصل نشود، تنها راهكار صرفهجويي در مصرف انرژي است.
راهكارها
- كاهش روشنايي نمايشگر: كاهش روشنايي كمك ميكند تا بهطور قابل توجهي در مصرف انرژي صرفهجويي كنيد.
- استفاده از ويژگي روشنايي تطبيقي: ويژگي روشنايي تطبيقي به شما اجازه ميدهد تا در زمان لازم، روشنايي نمايشگر خود را در حدي بالا قرار دهيد؛ اما در زمانيكه به روشنايي بالا نيازي نيست هم با كاهش روشنايي نمايشگر، موجب كاهش مصرف انرژي ميشود.
- كاهش نرخ نوسازي نمايشگر: برخي گوشيها از نرخ نوسازي (Refresh Rate) بالاتر از ميزان رايج پشتيباني ميكنند. در اغلب اين دستگاهها، ميتوانيد در بخش تنظيمات نرخ نوسازي را كاهش دهيد.
- كاهش زمان قفل خودكار: با كاهش زمان قفل خودكار، مطمئن خواهيد شد كه نمايشگر شما براي مدتي طولاني بيهوده روشن نميماند.
- از تصاوير پسزمينهي زنده استفاده نكنيد: تصاوير پسزمينهي زنده يا همان Live
همراهبا افزايش ظرفيت باتريها، دستگاههاي مورد استفادهي ما نيز از نظر مصرف انرژي بهينهتر ميشوند؛ با اين وجود، هنوز هم ميزان شارژدهي باتري از جمله دغدغههاي كاربران است. هرچند خالي شدن سريع باتري به يكي از موارد عادي در ابزارهاي امروزي بدل شده است؛ اما اين بدين معني نيست كه بايد روزانه چند بار دستگاه خود را شارژ كنيم. اگر باتري گوشي موبايل شما زودتر از حالت عادي خالي ميشود، بهتر است دليل اين مسئله را يافته و براي آن چارهاي پيدا كنيد.
در ادامه با رايجترين دلائل افزايش مصرف نيرو در گوشيهاي هوشمند آشنا ميشويم و براي هركدام راهحلهايي را پيشنهاد ميكنيم. پس بهتر است وقت را تلف نكنيد و پيش از خالي شدن باتري دستگاهتان، اين موارد را بررسي كنيد.
۱. نمايشگر
از زمان تولد گوشيهاي هوشمند مدرن، نمايشگر يكي از پرمصرفترين اجزاء گوشي بوده است. پنلهاي نمايشگر گوشيهاي مدرن روزبهروز روشنتر و رنگارنگتر ميشوند و وضوح آنها افزايش پيدا ميكند. هرچند اين بهبودها تجربهي بهتري را براي كاربران به ارمغان ميآورند، همين موارد موجب افزايش مصرف نيرو نيز ميشوند. نمايشگر گوشي شما ميتواند يكي از دلائل اصلي خالي شدن سريع باتري باشد.
براي بررسي ميزان مصرف باتري توسط نمايشگر، مراحل زير را طي كنيد:
۱. وارد بخش تنظيمات دستگاه (Settings) شويد.
۲. گزينهي باتري (Battery) را انتخاب كنيد.
۳. روي منوي سهنقطهاي در گوشهي بالا، سمت راست ضربه بزنيد.
۴. گزينهي ميزان مصرف باتري (Battery usage) را لمس كنيد.
۵. روي منوي سهنقطهاي در گوشهي بالا، سمت راست ضربه بزنيد.
۶. گزينهي نمايش مصرف تمام بخشهاي دستگاه (Show full device usage) را انتخاب كنيد.
مقالهي مرتبط:
در اين قسمت ميتوانيد ميزان مصرف باتري توسط اجزاء مختلف گوشي را بررسي كنيد. در اكثر موارد، ميبينيد كه نمايشگر (Display) جايگاه اول را به خود اختصاص داده است. براي مثال، براي نويسندهي مطلب پيش رو، عدد مربوط به مصرف انرژي براي نمايشگر به ۷۲ ميرسيد.
مشكل اين است كه فناوري نمايشگرها بسيار سريعتر از فناوري باتريها پيشرفت ميكند و احتمالا در سالهاي آتي، مصرف بيشتر انرژي توسط نمايشگر به دغدغهي بزرگتري تبديل ميشود. تا زمانيكه بهبودي دراينزمينه حاصل نشود، تنها راهكار صرفهجويي در مصرف انرژي است.
راهكارها
- كاهش روشنايي نمايشگر: كاهش روشنايي كمك ميكند تا بهطور قابل توجهي در مصرف انرژي صرفهجويي كنيد.
- استفاده از ويژگي روشنايي تطبيقي: ويژگي روشنايي تطبيقي به شما اجازه ميدهد تا در زمان لازم، روشنايي نمايشگر خود را در حدي بالا قرار دهيد؛ اما در زمانيكه به روشنايي بالا نيازي نيست هم با كاهش روشنايي نمايشگر، موجب كاهش مصرف انرژي ميشود.
- كاهش نرخ نوسازي نمايشگر: برخي گوشيها از نرخ نوسازي (Refresh Rate) بالاتر از ميزان رايج پشتيباني ميكنند. در اغلب اين دستگاهها، ميتوانيد در بخش تنظيمات نرخ نوسازي را كاهش دهيد.
- كاهش زمان قفل خودكار: با كاهش زمان قفل خودكار، مطمئن خواهيد شد كه نمايشگر شما براي مدتي طولاني بيهوده روشن نميماند.
- از تصاوير پسزمينهي زنده استفاده نكنيد: تصاوير پسزمينهي زنده يا همان Live Wallpaper-ها عملا يك ويدئو را بهطور دائم روي گوشي شما پخش ميكنند و موجب مصرف انرژي ميشوند.
- از تصاوير پسزمينهي مشكي استفاده كنيد: اگر دستگاه شما به پنلي از نوع AMOLED مجهز است، ميتوانيد با استفاده از تصاوير پسزمينهي تيره، ميزان مصرف باتري را كاهش دهيد. چرا كه دستگاه شما پيكسلهاي مربوط به نقاط سياهرنگ را فعال نميكند.
- Wallpaper-ها عملا يك ويدئو را بهطور دائم روي گوشي شما پخش ميكنند و موجب مصرف انرژي ميشوند.
- از تصاوير پسزمينهي مشكي استفاده كنيد: اگر دستگاه شما به پنلي از نوع AMOLED مجهز است، ميتوانيد با استفاده از تصاوير پسزمينهي تيره، ميزان مصرف باتري را كاهش دهيد. چرا كه دستگاه شما پيكسلهاي مربوط به نقاط سياهرنگ را فعال نميكند.
منبع:
https://www.zoomit.ir/2019/12/28/343677/why-our-device-batteries-drain-quickly/