۸۰ بازديد

فروش تلفني و بازاريابي محصولات با استفاده از تلفن، گرد از شيوه‌هاي بازاريابي مستقيم است كه تقريباً كمي بعد از آفريدن تلفن نخست شده و هنوز هم پيوستگي دارد.
شايد انتظار مي‌رفت با گسترش فناوري اطلاعات و رواج يافتن ابزارهاي مدرن ارتباطي، فروش تلفني از بين برود.
اما طنز ماجرا اينجاست كه احد از اصلي‌ترين محصولاتي كه با اتكا به تكنيكهاي فروش تلفني عرضه مي‌شوند، همين زيرساختهاي بستگي نوين هستند (تماس‌هاي كور و بي‌هدف عرضه اينترنت پرسرعت را شايد شما هم تجربه كرده‌ايد).
از آن‌جا كه به عقيده نمي‌رسد در آينده‌ي نزديك، تلفن از سبد ابزارهاي ارتباطي كسب و كارها حذف شود، ‌همچنين هنوز حجم قابل‌توجهي از فروش و بازاريابي در سطح جهان، به وسيله‌ي تماسهاي تلفني سپريدن مي‌شود، تصميم گرفتيم مجموعه‌اي از درس‌هاي مرتبط با اين جستار را در متمم ارائه كرده و به تدريج تكميل كنيم.
مطالب مربوط به بازاريابي تلفني، در واقع زيرمجموعه‌ي درس‌هاي آموزش فروش هستند كه الان در قالب يك مجموعه‌ي جداگانه ارائه مي‌شوند.
فروش تلفني يا بازاريابي تلفني؟تقريباً مثل بحث‌هاي تفاوت ويزيتور و بازارياب، در فروش تلفني و بازاريابي تلفني هم هستي دارد.
عده‌اي اصرار دارند كه فروش تلفني (Telesales) با بازاريابي تلفني (Telemarketing) تفاوت دارد و تقريباً همان نكاتي را كه درباره‌ي تفاوت فروش و بازاريابي هستي دارد، به عنوان تفاوت فروش تلفني و بازاريابي تلفني هم در نظر مي‌گيرند.
براي جداسازي اين دو اصطلاح، گفته مي‌شود كه فروش تلفني، صرفاً براي آگاهي رساني و فروش يك يا چند فرآورده مشخص با ويژگي‌هاي مشخص به مجموعه‌اي از سرنخ‌هاست. ولي بازاريابي تلفني مي‌تواند براي نظرسنجي از مشتريان، ارزيابي بازارهاي بالقوه، نزديك‌تر كردن رابطه‌ي كسب و كار با مشتريان فعلي،‌ مديريت پيوستگي با مشتري و كارهاي ديگري از اين دست نيز به‌كار گرفته شود.
ما در اكثر درس‌هاي متمم، اصرار چنداني به اين تفكيك نداريم. چنان‌كه قوانين رگولاتوري در كشورهايي همانند انگليس و آمريكا هم، ترجيح مي‌دهند از اصطلاح‌هاي عمومي Telemarketing و برخي مواقع Telemarketing Sales به عنوان يك ********ر مفهومي استفاده كنند و همه‌ي فعاليت‌هاي اين خانواده را پوشش دهند.
در جاهايي كه به طور بسيار خاص، هدف داشته باشيم

آموزش بازاريابي و فروش تلفني

بر تماس تلفني بدون شناخت كافي از بيننده تأكيد كنيم، از اصطلاح‌هاي تماس سرد (Cold calling) يا فروش تلفني (Telesales) كاربرد خواهيم كرد.
[ مطالعه بيشتر: تعريف فروش تلفني و بازاريابي تلفني ]تاريخچه فروش تلفني و بازاريابي به وسيله‌‌ي تلفنبه عقيده مي‌رسد كه بازاريابي تلفني بيش از صد سنه قدمت داشته باشد.
در سنه ۱۹۰۳ يك كمپاني آمريكايي در نيويورك به نام Multi-Mailing اولين ليست تلفن‌ها را منتشر كرده و همين فهرست، اولين‌ نمونه‌ي جدي ليست سرنخ‌ها براي فروش با به كارگيري تلفن بوده است (+).
شركتهاي خدمات مالي و عرضه‌كنندگان فولاد، از دسته اولين كساني بوده‌اند كه به سراغ تله ماركتينگ آمدند و از آن، براي تماس با مشتريان فعلي و يافتن مشتريان نهفته بهره‌گيري كردند.
در آمريكا در سال ۱۹۸۱ براي اولين بار، بودجه مربوط به بازاريابي تلفني از بودجه ارسال نامه هاي تبليغاتي بيشتر شد و شايد برايتان جالب باش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.