۶۰ بازديد

توليد محتوا و تعيين استراتژي صفحهيكي از مهمترين وظايف يك ادمين پيج اينستاگرام فرآوري درونمايه و تعيين استراتژي و منظور گذاري صفحه است. يعني بايد يك برنامه هفتگي توليد محتوا براي پيج تعيين كند و با راهبرد هاي مختلف فرآوري درونمايه آشنا باشد. در راستاي اهداف تعيين شده فرآوري درونمايه كند و با ابزارهاي گوناگون توليد محتوا و ساخت ويديو و اديت عكس آشنا باشد. براي اين منظور هم مي توانيد در دوره 0 تا 100 اينستاگرام شركت كنيد.
اگر بخواهم تودگانه تر بگويم: ادمين يك پيج اينستاگرام وظيفه پست گذاشتن را هم داره كه خب، طبيعتاً اينكار اصول خاص خودش را دارد و بايد كمي تجربه و مهارت در اين گويه داشته باشيد كه رهنمود من به شما اينه كه كران در اين زمينه آموزش ببينيد كه دوره 0 الي 100 اينستاگرام رهنمود مناسبي براي شماست.

برقراري وابستگي و تعامل پسنديده با مخاطبانيكي از مهمترين وظايف ادمين شبكه هاي اجتماعي نظير اينستاگرام برپايي وابستگي و تعامل پسنديده با مخاطبان است، يك ادمين بايد توانايي گزيده تر اي در اين شغل داشته باشد بدون شكدوره آموزشي اينستاگرام چيست؟هر كسب و كاري نيازمند اين است كه يك بستگي زنده را با مخاطبين خود برقرار كند كه اين ارتباط اصول و استانداردهاي مربوط به خويش را دارد. برخي از اين موارد مي تواند شامل: پاسخگويي به دايركت ها، پاسخ به كامنت ها، ايجاد وابستگي با صفحات ديگر، ايجاد بستگي با صفحات پسنديده براي تبليغات و… باشد. گاهي لايو (پخش زنده) Live مي تواند كمك شاياني به تعامل يك پيج داشته باشد پس به عنوان ادمين يك پيج بايد ابزارهاي اينستاگرام را به خوبي بشناسيد و نهايت استفاده را از آنها ببريد.

۷۰ بازديد

رسانه كليك – به گفته رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، با شيوع كرونا و افزايش مصرف اينترنت در كشور، ميانگين سرعت اينترنت موبايل كه پيش از اين حدود ۱۱ مگابيت‌برثانيه بود، به پنج مگابيت‌برثانيه رسيد و اكنون با اقداماتي كه انجام شده به حدود ۹مگابيت‌برثانيه رسيده كه هنوز هم به سرعت قبل نرسيده است. 

 سرعت اينترنت از مواردي است كه همواره براي كاربران دغدغه بوده و يكي از فاكتورهاي كيفي خدمات اينترنتي محسوبمي‌شود. طبق آمار وب‌سايت Speedtest شاخص‌هاي جهاني اينترنت را در كشورها بررسي مي‌كند، در ماه ژانويه سال ۲۰۲۰، اينترنت موبايل ايران با متوسط سرعت دانلود ۲۷.۵۳ مگابيت‌برثانيه در رتبه ۷۰ قرار داشت، همچنين در بخش اينترنت پهن‌باند ثابت نيزايران با متوسط سرعت دانلود ۱۸.۴۱ مگابيت‌برثانيه، جايگاه ۱۲۲ جهاني را كسب كرده بود.

اما در ماه مارس، متوسط سرعت دانلود اينترنت موبايل در ايران ۲۲.۷۲ مگابيت‌برثانيه و متوسط سرعت آپلود اينترنت موبايل، ۱۰.۹۷مگابيت‌برثانيه است كه رتبه ايران را به ۷۹ از ميان ۱۴۱ كشور رسانده، در حوزه اينترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ايران، ۱۰.۱۰مگابيت‌برثانيه و متوسط سرعت آپلود ۵.۶۸ مگابيت‌برثانيه است كه رتبه ايران را به ۱۵۳ از ميان ۱۷۶ كشور رسانده است.

در اين راستا حسين فلاح جوشقاني -رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي- در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه در ايام كرونا، مصرف اينترنت افزايش پيدا كرد، افزوده است: «ما در ابتداي كرونا، ابتدا يك افت كيفيت شديد داشتيم. در حوزه موبايل ميانگين سرعت اينترنتما پيش از اين حدود ۱۱ مگابيت‌برثانيه سرعت ما بود، در دوره كرونا مواردي به پنج مگابيت‌برثانيه هم رسيديم، مخصوصا در شهرهايبزرگ كه ترافيك بالا بود. با اقداماتي كه انجام داديم، سرعت را به حدود ۹ مگابيت‌برثانيه رسانديم كه البته هنوز هم به قبل نرسيديم.»

وي ادامه داده است:« يك بخشي از اين اقدامات، نياز به تقويت شبكه داشت و بخشي هم بحث دسترسي از طريق راديو و باندهاي فركانسيبود. براي اين كار يا بايد تعداد BTS هايمان را دو برابر مي‌كرديم، اما در كوتاه‌مدت امكان ندارد كه ظرفيت BTS را چند برابر كنيم. همينالان هم در تهران براي BTS زدن مشكل داريم، چون هم مردم معارضند هم دريافت مجوزهاي لازم سخت است. اما در نهايت با اقداماتيكه انجام شد از جمله اشتراك‌گذاري فركانس توانستيم سرعت را بهبود دهيم و تا حدود قبل برسانيم.»

فلاح جوشقاني با اشاره به افت كيفيت در حوزه اينترنت ثابت، اظهار كرده است:« به دليل افزايش ظرفيت و به خصوص براي اينكه بتوانيم بارشبكه موبايل را هم كم كنيم، ارائه بسته‌هاي رايگان هم باعث شد ترافيك بيشتر شود و افت كيفيت ايجاد شد. با اقداماتي از جمله افزايشظرفيت انتقال در شبكه و كمك مخابرات در مراكز مختلف كه تراكم ترافيكي بود، ظرفيت‌ها افزايش يافت و اكنون حوزه فيكس هم به قبل ازشرايط قبلي رسيده است. زماني ميانگين سرعت هشت مگابيت‌ برثانيه بود و الان به حدود هفت رسيده است.»

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين خاطرنشان كرده است:« چنين مواردي قطعا در رتبه ما در بين‌الملل تاثير داشته و رتبه ما را دردنيا پايين آورده است. با اقداماتي كه انجام گرفته هم ممكن است به قبل از شرايط كرونا نرسيم اما به چيزي كه بوده بيشتر نزديك خواهدشد.»

منبع: 

https://click.ir/1399/02/20/%d8%b3%d8%b1%d8%b9%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%da%86%d9%82%d8%af%d8%b1/

رسانه كليك – دولت هند پس از تدوين قوانين سخت‌گيرانه رفت‌وآمد و اجراي جدي آن به دليل شيوع كرونا، اكنون به آرامي محدوديت‌ها را برداشته است. اين كار باعث شد بود تا شركت‌هاي سامسونگ، شيائومي، اوپو و ويوو توليد گوشي‌هاي هوشمند خود را متوقف كنند اما با كاهش محدوديت‌ها، هر چهار شركت به شرايط عادي كار باز مي‌گردند. 

براساس بيانيه سامسونگ هند، اين شركت تاييد كرد كه هم‌اكنون توليد گوشي‌هاي هوشمند در كارخانه Noida با ظرفيت محدود مجدد آغاز شده است. شركت شيائومي نيز تاييد كرد كه به شركت فاكسكان براي از سرگيري خط توليد خود چراغ سبز نشان داده است.

سامسونگشركت اوپو (Oppo) نيز در صدد است تا فعاليت‌ خود را در كارخانه بزرگ Noida شروع كند. همچنين با اعلام ويوو، فعاليت اين شركت با 30 درصد ظرفيت آغاز شده است.

ماه گذشته يكي از سخت‌ترين ماه‌ها براي بازار گوشي‌هاي هوشمند در هند بود؛ به گزارش Counterpoint Research، در حال حاضر تقريبا هيچ محموله گوشي هوشمندي در هند وجود ندارد. پيش‌بيني مي‌شود در ماه مي نيز بازار به همين صورت باشد و در كل سه ماه دوم سال ميلادي، اين صنعت با مشكلات زيادي روبرو شود.

منبع:

https://click.ir/1399/02/20/samsung_xiaomi_oppo_and_vivo_set_to_restart_manufacturing_in_india/

۶۳ بازديد

چند وقت پيش خبرهايي در رابطه با بردباري اضافه شدن قابليت جديدي به اينستاگرام منتشر شده بود. اين قابليت مربوط به ايجاد اكانت يا حساب‌هاي كاربري بازرگاني مي‌شد كه با اسم اختصاصي بيزينس پروفايل (Business Profile) شناسايي مي‌شدند. هم اكنون اين ويژگي توسط كاربران اينستاگرام قابل كاربرد است، ولي به هدف به كارگيري آن بايد حتما حساب اينستاگرام شما با حساب فيسبوك‌تان در تعامل باشد. دقت داشته باشيد كه شما حتما بايد در صفحه فيسبوكي كه آن را به بيزينس پروفايل (Business Profile) اينستاگرام‌تان وصل مي‌كنيد ادمين (Admin) باشيد. در ادامه مراحل دقيق تغيير اكانت اينستاگرام به بيزينس پروفايل (Business Profile) و گذاشتن دكمه هاي كانتكت (contact) را به شما عزيزان تعليم مي‌دهيم، بنابراين با موبايل كمك همراه باشيد.
بيزينس پروفايل (Business Profile) در اينستاگرام و افزودن دكمه كانتكت (contact)
هرگونه سوال درباره اين مطلب و دشواري ها نرم‌افزاري موبايل خويش داريد، با همكاران ما در شركت همراه‌رايانه تماس بگيريد
شماره تماس از سراسر كشور(بدون قبل عدد و از تلفن ثابت)9099070345اكانت بازرگاني يا بيزينس پروفايل اينستاگرام چيست؟قبل از آغاز تعليم شما بايد بدانيد كه اكانت بازرگاني اينستاگرام يا همان بيزينس پروفايل چيست؟ صفحه بيزينس پروفايل در اينستاگرام براي افزادي استعمال دارد كه منظور سپريدن كارهاي تجاري دارند. در واقع اكانت بازرگاني به درد بيزنس‌ها، شركت‌هايي مي خورد كه مي خواهند از اينستاگرام كسب درآمد كنند. همچنين با بازرگاني كردن صفحه اينستاگرام خود، شما مي توانيد به امكانات جالبي كه اينستاگرام براي مديريت هر چه بهتر مشتريان و در نتيجه فروش بيشتر فرآورده خود، دسترسي داشته باشيد.
تبديل اكانت اينستاگرام خود به بيزينس پروفايل (Business Profile) يا اكانت تجاري و كاريانجام اين عمل و تبديل حساب كاربري شخصي اينستاگرام به يك بيزينس پروفايل (Business Profile) به راحتي قابل انجام است. به منظور سپريدن اين عمل مراحل زير را تعقيب كنيد:
بيزينس پروفايل و افزودن دكمه كانتكت اينستاگرام
ابتدا در حساب اينستاگرام خود وارد دسته پروفايل (Profile) شويد. در قسمت Account گزينه جديدي با عنوان Switch to Business Profile را مشاهده خواهيد كرد. اين گزينه را برگزيدن كنيد.
بيزينس پروفايل و اضافه كردن دكمه كانتكت اينستاگرام
با گزينش گزينه Switch to Business Profile تصويري مشابه تصوير فوق نمايش داده مي‌شود كه تقاضا متصل شدن به صفحه فيسبوك برند شما را دارد. گزينه Log in with Facebook را انتخاب كنيد و صفحه‌اي فيسبوك مربوط به برند بازرگاني خويش را با حساب كاربري اينستاگرام‌تان همگام‌سازي نماييد. دقت داشته باشيد كه صفحه فيسبوك گزينش شما بايد صفحه‌اي باشد كه خودتان ادمين (Admin) آن هستيد. در ضمن در عقيده داشته باشيد كه شما تنها مي‌توانيد براي هر بيزينس پروفايل (Business Profile) اينستاگرام يك صفحهپيج تجاري اينستاگرام چيستفيسبوك برگزيدن كنيد.

با گزينش صفحه فيسبوك باره نظرتان، اينستاگرام از شما سوالاتي در مورد اطلاعات مد نظرتان براي همگام‌سازي با بيزينس پروفايل (Business Profile) اينستاگرام مي‌كند. به عنوان مثال شما بايد در اين تقسيم عدد تماس شركت، شماره تماس تقسيم پشتيباني مشتريان، آدرس ايميل و بعضي ديگر از مشخصات اين چنيني را وارد كنيد. با انجام اين موارد بيزينس پروفايل (Business Profile) اينستاگرام كاربر فعال مي‌شود و حساب كاربري يا اكانت وي به شكل زير تغيير حالت پيدا مي‌كند.

يكي از بهترين گوشي‌هاي امسال بدون شك سامسونگ گلكسي زد فليپ بود. اما بايد بگوييم كه موفقيت اين هندست بيشتر به خاطر فرم فكتور خاص و نمايشگر تاشو آن است. زد فليپ در بخش سخت‌افزار چندان خاص نيست و نتايج بنچمارك DxOMark آن اين موضوع را تاييد مي‌كند.

مجموع امتياز دوربين گلكسي زد فليپ ۱۰۵ شده كه امتياز بدي نيست، اما با اين امتياز پشت‌سر آيفون XS و XS مكس كه دو سال پيش معرفي شدند قرار مي‌گيرد.

البته خود دوربين‌هاي زد فليپ مشكلي ندارند، بلكه رقابت در بخش گوشي‌هاي پرچمدار بسيار زياد شده و اين دوربين‌ها با استانداردهاي روز مطابق نيستند. اگر بخواهيم به جزييات بپردازيم دوربين‌ اصلي زد فليپ اتوفوكوس كندي دارند و دوربين اولتراوايد آن تصاويري با حاشيه‌هاي رنگي در صحنه‌هاي داخلي توليد مي‌كند.

با اين‌حال، رنج ديناميكي آن وسيع است و رندرينگ رنگ‌ خوبي دارد. ضمن اينكه بالانس نور سفيد آن دقيق بوده و ميزان نويزها بسيار كم است. قابليت‌هاي ضبط ويديو دوربين گوشي نيز از لحاظ رنگ، فوكوس و لرزشگيري خوب هستند.

منبع:

https://itresan.com/298653/dxomark-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%b2%d8%af-%d9%81%d9%84%db%8c%d9%be-%d8%b1%d8%a7-%d9%be%d8%a7%db%8c%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b2/

اگر مي‌بينيد كه به‌صورت مكرر از يك وب‌سايت استفاده مي‌كنيد، آنگاه با افزودن آن وب‌سايت به صفحه اصلي آيفون و يا آيپد خود، مي‌توانيد مستقيما ميانبري را براي آن ايجاد كرده و سپس با استفاده از مرورگر سافاري به‌سرعت آن را بارگذاري كنيد. در زير قصد داريم تا اين ترفند را به شما آموزش دهيم، پس در ادامه با آي‌تي‌رسان همراه باشيد.

افزودن يك وب‌سايت به صفحه اصلي آيفون

ابتدا بايد مرورگر سافاري خود را باز كرده و سپس به وب‌سايت موردنظر برويد. هنگامي‌كه وب‌سايت شما بارگذاري شد، بايد مطمئن شويد كه مي‌توانيد نوار ابزار ناوبري را مشاهده كنيد. اگر يك بار قسمت‌هاي پايين صفحه را لمس كنيد، آنگاه اين نوار ظاهر خواهد شد.

در نوار ابزار ناوبري كه در پايين صفحه قرار دارد، بايد آيكون «Share» (به‌اشتراك‌گذاري) را لمس كنيد (همان مربعي كه يك فلش رو به بالا در آن وجود دارد).

افزودن وب‌سايت به صفحه اصلي آيفون

مي‌بينيد كه منوي به‌اشتراك‌گذاري در پايين صفحه ظاهر مي‌شود. با استفاده از انگشت خود، اين منو را به سمت بالا كشيده و در ميان گزينه‌ها به حركت بپردازيد. در اينجا بايد گزينه «Add to Home Screen» را لمس كنيد.

افزودن وب‌سايت به صفحه اصلي آيفون

مي‌بينيد كه منويي تحت عنوان «Add to Home Screen» در مقابل شما ظاهر مي‌شود. در اين صفحه مي‌توانيد آيكون وب‌سايت موردنظر را باب ميل خود نام‌گذاري كنيد. هنگامي‌كه كارتان تمام شد، آنگاه گزينه «Add» را در گوشه بالا سمت راست، لمس كنيد.

افزودن وب‌سايت به صفحه اصلي آيفون

اكنون آيكون وب‌سايت موردنظر بر روي صفحه اصلي گوشي آيفون شما ظاهر مي‌شود. بدين ترتيب هر زمان كه مايل بوديد، مي‌توانيد آيكون موردنظر را لمس كنيد، آنگاه مرورگر سافاري نيز به‌صورت خودكار باز شده و وب‌سايت موردنظر را بارگذاري مي‌كند.

افزودن وب‌سايت به صفحه اصلي آيفون

افزودن يك وب‌سايت به صفحه اصلي آيپد

در آيپد خود، مرورگر سافاري را باز كرده و سپس به وب‌سايتي كه قصد تهيه ميانبر آن را داريد، برويد. هنگامي‌كه آن را بارگذاري كرديد، آنگاه با يك بار لمس كردن بالاي صفحه، مي‌توانيد نوار ابزار ناوبري را ظاهر كنيد.

در نوار ابزار ناوبري موجود در بالاي صفحه، بايد آيكون «Share» را كه نماد آن يك مربع و فلش رو به بالاي درون آن است، پيدا كرده و سپس آن را لمس كنيد.

افزودن وب‌سايت به صفحه اصلي آيفون

مي‌بينيد كه منوي به‌اشتراك‌گذاري در سمت راست صفحه ظاهر مي‌شود. گزينه «Add to Home Screen» را انتخاب كنيد.

افزودن وب‌سايت به صفحه اصلي آيفون

در ادامه، صفحه‌اي با عنوان «Add to Home Screen» در مقابل شما ظاهر شده و شما در آن مي‌توانيد آيكون وب‌سايت موردنظر خود را نام‌گذاري كنيد. هنگامي‌كه كارتان تمام شد، در گوشه بالا سمت راست، گزينه «Add» را لمس كنيد.

افزودن وب‌سايت به صفحه اصلي آيفون

مي‌بينيد كه ميانبر و آيكون وب‌سايت موردنظر به صفحه اصلي آيپد شما اضافه شده است. هر زمان كه مايل به بازديد از وب‌سايت موردنظر بوديد، با لمس كردن آيكون ميانبر آن، مرورگر سافاري به‌صورت خودكار باز شده و وب‌سايت موردنظر را براي شما بارگذاري مي‌كند.

افزودن وب‌سايت به صفحه اصلي آيفون

اطلاعات بيشتر در رابطه با آيكون ميانبر وب‌سايت‌ها

با استفاده از ترفندهاي ياد شده در بالا مي‌توانيد كاري كنيد كه ميانبر وب‌سايت‌ها، ظاهري همانند يك اپليكيشن داشته و همچنين همانند آن‌ها نيز رفتار كند. با اين اوصاف مي‌توانيد همانند ساير اپليكيشن‌ها، چنين ميانبرهايي را نيز در داخل پوشه قرار داده، جايگاه آن‌ها را تغيير دهيد و …

احتمالا متوجه شده‌ايد كه آيكون ميانبر صفحه اصلي برخي از وب‌سايت‌ها، كاملا با رابط كاربري آيفون و آيپد متناسب است. دليل اين موضوع اين است كه چنين وب‌سايت‌هايي به طور مخصوصي، آيكوني را بدين منظور طراحي كرده و سپس آن را در كدنويسي وب‌سايت خود قرار داده‌اند. در غير اين صورت، آيفون يا آيپد شما يك تصوير بندانگشتي كوچك را ايجاد كرده و آن را به‌عنوان آيكون وب‌سايت موردنظر قرار مي‌دهد.

تا به حال فقط مرورگر سافاري در آيفون و آيپد قادر به انجام چنين كاري بوده است. ازآنجايي‌كه اپل به كاربران اين دستگاه‌ها اجازه نمي‌دهد كه مرورگر پيش‌فرض خود را تغيير دهند، پس اين وب‌سايت‌ها نيز هميشه از طريق اين مرورگر بارگذاري خواهند شد. در هر صورت، با استفاده از ترفند ياد شده در اين مقاله مي‌توانيد تا حدودي تجربه وب‌گردي خود را بهبود بخشيد.

منبع:

https://itresan.com/298300/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d9%88%d8%af%d9%86-%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%a8%d8%b1-%db%8c%da%a9-%d9%88%d8%a8%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c/

حالا اگر با تمام اين تفاسير به اين نتيجه رسيديد كه بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي و آموزش كسب درآمد از اينستاگرام براي شما فايده‌اي ندارد، مي‌توانيد اين نوشتار را ببنديد و نوشتار بازاريابي صنعتي ما را مفتوح كنيد كه حسابي به كارتان مي‌آيد. اما در همه شمردن پرتو مي‌دهد كسب و كارهاي خيلي كمي هستند كه اينستاگرام براي آنها تاثير ندارد و ترجيح مي‌دهند بي سر و صدا به فعاليت خويش را پيوسته بدهند، همانند توزيع‌كنندگان عمدۀ كالا، خلاف‌كاران و اختلاس‌گران!
تبليغات در اينستاگرامچرا بايد براي اينستاگرام استراتژي بچينم؟مي‌خواهم همان مثال كليشه‌اي راه و نقشه و سفر را برايتان بگويم. زماني كه فكر سفر در سرتان مي‌افتد، چه چيزهايي را در نظر مي‌گيريد؟ همه چيز!
كجا بروم؟با چه كساني بروم؟چقدرتبليغات در اينستاگرام چيست؟هزينه كنم؟سفرم كاري است يا تفريحي؟و...شما داريد برنامه مي‌ريزيد كه چطور امكانات و نيروهايتان را مديريت كنيد. راهبرد يعني تصميم بگيريد چطور سفر كنيد،  راهبرد پلي است ميان رويا و واقعيت!

استراتژي اينستاگرام يعني برنامه ريزي، اجرا و ارزيابي تمام فعاليت‌ها در اينستاگرام
بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي نيز مثل يك سفر است. اگر تصميم گرفته‌ايد با ماشين شخصي خود در اينستاگرام سفر كنيد، پس حتما اين نوشتار را بخوانيد چون مشابه نقشه راه است. شما كه نمي‌خواهيد وسط يك جاده جنگلي به بارو بكوبيد و بي.ام.دبليو قرمز رنگتان اوراق شود. اگر هم حوصلۀ رانندگي نداريد و مي‌خواهيد در صندلي عقب از مناظر لذت ببريد، با ما تماس بگيريد. ما شما را به سفر مي‌بريم! (ريموت ضبط هم الي واپسين،انجام سفر دست خودتان است.)

 

 

بيل گيتس به‌تازگي در بخشي از يادداشتي ۱۱ صفحه‌‌اي، وضعيت فعلي جهان در مواجهه ‌‌با ويروس كرونا را مشابه با وضعيت جنگ جهاني توصيف كرده است، با اين تفاوت كه اين جنگ از ويژگي مهم و متمايزي درمقايسه‌با موارد پيشين برخوردار است. او مي‌‌نويسد:

اين مانند جنگ جهاني است، با اين تفاوت كه اين‌‌بار همه در يك جبهه قرار گرفته‌‌ايم.

گيتس در اين يادداشت‌، ضمن تلاش براي ارائه‌‌ي ايده‌‌هايش در مقابله با بيماري كوويد ۱۹، مخاطبان خود را به ديدن جنبه‌‌ي مثبت اين قضيه تشويق كرده است. او مي‌‌گويد:

در جنگ جهاني دوم، تعداد درخور‌‌توجهي از ابداعات نظير رادار و اژدرهاي ايمن و سيستم‌‌هاي كدشكن به پايان سريع‌‌تر جنگ كمك كردند. اين روند براي دنياگيري فعلي هم صادق خواهد بود.

گيتس به روي ديگر سكه نيز اشاره مي‌‌كند؛ يعني درد و رنج عميقي كه اين همه‌‌گيري از خود به‌‌جاي خواهد گذاشت. او در يادداشتش اين‌‌گونه آورده است:

رنجي كه مردم امروز مي‌‌كشند و در سال‌‌هاي آينده نيز همچنان تداوم خواهد يافت، انكارناپذير است. هرگز نمي‌‌توانم كساني را فراموش كنم كه در اين دنياگيري گرفتار شده‌‌اند.

گيتس در يادداشت خود چنين استدلال مي‌‌كند كه درنتيجه‌‌ي همكاري گروه‌‌ها، بالاخره ثمره‌‌ي اين ابداعات را در «آزمايش، درمان، واكسن و سياست‌‌گذاري در گسترش بيماري و به‌‌حداقل‌‌رساندن آسيب‌‌هاي اقتصادي و رفاهي» خواهيم ديد. از احساسات گيتس چنين برمي‌‌آيد كه او از مشاهده‌‌ي همكاري‌‌هاي اخير كشورهاي جهان در نبرد با اين بيماري به‌وجد آمده است.

گيتس به‌تازگي ۲۵۰ ميليون دلار از طريق بنياد خيريه‌‌ي بيل و مليندا گيتس صرف كمك به مبارزه با بيماري كوويد ۱۹ كرده است. او همچنين از اولين كساني بود كه از تصميم دونالد ترامپ، رياست‌جمهور ايالات متحده، در قطع بودجه‌‌ي سازمان جهاني بهداشت به‌‌شدت انتقاد كرد. با‌اين‌حال بنابر گزارش اخير The Seattle Times، گيتس همواره از اظهارنظرهاي صرفا سياسي خودداري كرده است و بيشتر تمركزش روي ابداعات فناوري‌‌محوري است كه احتمالا براي غلبه ‌‌بر اين ويروس مفيد واقع خواهند شد.

در يادداشت اخير گيتس، اشارات واضحي به اهميت و ميزان اثرگذاري اقداماتي نظير دوري‌‌گزيني اجتماعي ديده مي‌‌شود. به‌‌عقيده‌‌ي گيتس، وضع قوانين جديد در حوزه‌‌ي دوري‌‌گزيني اجتماعي توانسته جان ميليون‌‌ها انسان را نجات دهد و به‌هيچ‌‌وجه نمي‌‌توان چنين اقداماتي را زياده‌‌روي قلمداد كرد. گيتس مي‌‌گويد حتي درصورت وضع‌نشدن قوانين منع رفت‌‌وآمد بازهم مردم احتمالا رفتارهاي خود را به‌‌گونه‌‌اي تغيير مي‌‌دادند كه ريسك ابتلا به بيماري در آن‌‌ها كمتر شود. حتي درصورت برداشته‌‌شدن تمامي محدوديت‌‌ها در آينده نيز مردم تا زمان حصول اطمينان از امنيت جامعه، رفتارهاي عادي و روزمره‌‌ي پيشين خود را از سر نخواهند گرفت. او در بخشي از سخنان خود مي‌‌گويد:

بسياري از مردم در اقصي نقاط جهان شوكه خواهند شد. درحالي‌كه بيمارستان‌‌هاي ما در ماه آوريل از جمعيت بيمار پر مي‌شوند، در ژوئيه، بسياري از تخت‌‌ها خالي خواهند ماند.

گيتس مي‌گويد بيشتر كشورها در دو ماه آينده با مرحله‌ي دوم همه‌گيري مواجه خواهند شد

آن‌‌گونه كه برخي از ايالت‌هاي امريكا انتظار دارند، اين وضعيت بدان‌معنا نيست كه كشور به‌‌زودي مي‌‌تواند دوباره بازگشايي شود. گيتس مي‌‌افزايد:

با بازگشت مردم به اوضاع‌واحوال عادي، برخي مناطق با توده‌هاي دائمي آلودگي و ابتلا دست‌به‌گريبان خواهند شد و برخي مناطق ديگر دوباره روند نمايي رشد مواد ابتلا را از سر خواهند گرفت.

بيل گيتس / Bill Gates

گيتس از لزوم اجراي روند بازگشت به وضعيت عادي در فرايندي تدريجي سخن مي‌‌گويد و تأكيد مي‌كند تخطي از اين قانون باعث خواهد شد جان تمامي افراد به‌خطر افتد. گيتس معتقد است بيشتر كشورها به‌‌زودي و در دو ماه آينده با مرحله‌ي دوم همه‌گيري مواجه خواهند شد. او وضعيت پيش‌ ‌روي اين كشورها را به‌‌نوعي «شبه‌‌عادي» مي‌‌خواند. گيتس درباره‌ي تعريف عرفيات جديد در آينده‌‌ي نزديك مي‌‌گويد:

رستوران‌‌هايي را تصور كنيد كه در آن ميزها به‌‌صورت يكي‌‌درميان خالي هستند و نيز صندلي‌‌هاي وسط هواپيماها خالي مي‌‌مانند. مدارس بازگشايي مي‌‌شوند؛ ولي ديگر نمي‌‌توانيد ورزشگاه‌ها را با جمعيت ۷۰ هزارنفري پر كنيد.

او مثالي از مدل به‌‌كاررفته در مايكروسافت چين بيان مي‌كند. اين شركت كه ۶۲۰۰ كارمند دارد، تنها حدود نيمي از كاركنانش را به‌‌صورت فيزيكي در محل كار و با حفظ اصول دوري‌‌گزيني اجتماعي دراختيار دارد و بقيه‌‌ي كارمندانش به‌‌صورت دوركاري در حال فعاليت هستند. او مي‌‌گويد:

اصل بنيادي اين است كه مجوز انجام فعاليت‌‌هايي صادر شود كه از بيشترين مزايا براي اقتصاد و رفاه بشر به‌‌همراه ريسك پايين ابتلا برخوردار باشند.

با‌اين‌حال،  چشم‌‌انداز پيش ‌‌رو بسيار پيچيده است و تببين جزئيات امر دشوار به‌‌نظر مي‌‌رسد. به‌عنوان مثالي از كشور ايالات متحده، اگر محدوديت‌‌ها در ايالتي زودتر از موعد برداشته شود و با بازگشت دوباره‌‌ي موج شيوع در آنجا مواجه شويم، بايد ايالات ديگر در مرز خود با آن ايالت قوانين منع تردد وضع كنند؟

به‌‌عقيده‌‌ي گيتس، بازگشت به اوضاع‌واحوال عادي مرهون نوآوري در چهار عرصه‌‌ي مهم خواهد بود: درمان‌‌ها، آزمايش‌‌هاي بهتر و سريع‌‌تر، رهگيري تماس مردم و واكسن‌‌ها. او مي‌‌افزايد:

بايد درماني معجزه‌‌آسا پيدا شود تا در سال ۲۰۲۱ مردم دوباره بتوانند در رويدادهاي بزرگ عمومي نظير كنسرت‌‌ها و ورزشگاه‌‌ها شركت كنند. چنين درماني بايد بتواند در ۹۵ درصد از موارد ابتلا موفق عمل كند.

ازآنجاكه كشف داروي معجزه‌‌آسا بسيار بعيد به‌‌نظر مي‌‌رسد، تنها راهكار درازمدت، ساخت واكسن خواهد بود

گيتس مي‌‌گويد تاكنون بيش‌‌ از صد روش درماني مطالعه شده است؛ اما بسياري از آن‌‌ها راه به جايي نخواهند برد. البته روش‌‌هاي درماني ديگر نظير ساخت آنتي‌‌بادي‌‌ها و ضدويروس‌‌هايي نظير رمدسيوير (Remdesivir) نيز مي‌‌تواند مؤثر واقع شود. گيتس به مزاياي احتمالي كاربرد دارويي مانند هيدروكسي‌‌كلروكوئين (hydroxycholorquine) اشاره مي‌‌كند. به‌‌عقيده‌‌ي گيتس، اين داروي جنجالي درمان مالاريا كه به‌تازگي ترامپ از آن به‌‌عنوان درماني براي كرونا ياد كرده است، در بهترين حالت، تأثيري «نسبتا كم» بر درمان موارد ابتلا به كوويد ۱۹ خواهد گذاشت.

گيتس مي‌‌افزايد ازآنجاكه كشف داروي معجزه‌‌آسا بسيار بعيد به‌‌نظر مي‌‌رسد، تنها راهكار درازمدت پيش‌ ‌رو، ساخت واكسن خواهد بود؛ دستاوردي كه باتوجه‌به سرعت سريع پژوهش‌‌هاي فعلي، مي‌‌تواند در ۶ ماه تا دو سال آينده محقق شود. پس‌از‌آن، تنها نياز است كه دولت‌‌ها مجوز لازم را صادر كنند و پس از توليد انبوه واكسن، جمعيت هفت‌‌ميلياردنفري جهان خواهند توانست بسته ‌‌به نوع واكسن، يك يا دو دُز از آن را دريافت كنند.

در يادداشت اخير گيتس، به لزوم توسعه‌‌ي روش‌هاي آزمايش كرونا اشاره شده است. به‌‌عقيده‌‌ي وي، روش اين نوع آزمايش‌‌ها بايد تا آنجا پيشرفت كند كه امكان عرضه‌‌ي كيت‌‌هاي تشخيص خانگي نيز فراهم شود. او مي‌‌گويد اين كيت‌‌ها احتمالا در چند ماه آينده دردسترس قرار خواهند گرفت:

در زمان تصميم‌‌گيري درباره‌ي بازگشايي كشورها، انجام اين نوع آزمايش‌‌ها بسيار اهميت خواهد داشت. اين آزمايش‌‌ها بايد آن‌‌قدر متداول شوند كه بتوانيم كانون‌هاي شيوع را به‌‌راحتي تشخيص دهيم و پيش‌ ‌از افزايش آمار موارد ابتلا، بتوانيم با تغيير سياست‌‌گذاري‌‌ها در روند شيوع مداخله كنيم.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/2020/4/25/347888/bill-gates-covid-19-world-war/

۷۷ بازديد

در جديدترين اخبار كنسول هاي بازي، نينتندو اخيرا در اطلاعيه‌اي رسمي از افشاي اطلاعات شمار درخورتوجهي از حساب‌هاي كاربري خود خبر داده است. نينتندو به‌دنبال اطلاع از هك‌شدن سرورها و افشاي اطلاعات، امكان لاگين‌كردن در حساب‌هاي كاربري را ازطريق Nintendo Network ID (يا NNID) فعلا غيرفعال كرده است. اين شركت مي‌گويد در تلاش‌هاي اخير هكرها ۱۶۰ هزار حساب كاربري متأثر شده‌اند. نينتندو در اطلاعيه‌ي خود اعلام مي‌كند هكرها نام كاربري و رمزعبور حساب‌ها را به‌دست آورده‌اند.

ظاهرا اطلاعات حساس حساب‌هاي كاربري نينتندو از اوايل آوريل امسال فاش شده‌اند. اين شركت ژاپني كه در حوزه‌ي بازي‌هاي ويدئويي فعاليت مي‌كند و در بين گيمرها نامي آشنا و محبوب به‌شمار مي‌آيد،‌ در اطلاعيه‌ي خود مي‌گويد تحقيقاتش را آغاز كرده است. ظاهرا از مدتي پيش شماري از كاربران با نينتندو تماس گرفته و گفته‌اند فرد ديگري در حساب كاربري‌شان وارد شده و حتي ازطريق حساب پي‌پل (PayPal) لينك‌شده به حساب نينتندو، آيتم‌هايي ديجيتالي نظير وي‌باكس‌هاي بازي فورتنايت را خريده است. 

تحقيقات نينتندو نشان مي‌دهد احتمالا هكرها به اطلاعات شخصي موجود در حساب‌هاي كاربري نظير نام مستعار، تاريخ تولد، كشور محل سكونت و حتي آدرس ايميل دسترسي پيدا كرده‌اند. به‌علاوه، كاربراني درمعرض خطر بيشتري قرار دارند كه از رمزعبور براي NNID و حساب معمولي نينتندو استفاده كرده‌اند. نينتندو به اين كاربران هشدار مي‌دهد ممكن است پول موجود در حساب يا اطلاعات مربوط به كارت اعتباري يا حتي حساب پي‌پل لينك‌شده، در فروشگاه‌هاي آنلاين My Nintendo Store و Nintendo eShop استفاده شود. 

هكرها به اطلاعات حساس حساب‌هاي كاربري نظير نام مستعار، تاريخ تولد، كشور محل سكونت و آدرس ايميل دسترسي پيدا كرده‌اند

نينتندو افزون‌بر غيرفعال‌كردن امكان لاگين در Nintendo Network ID، ازطريق فرستادن ايميل با كاربران متأثر از هك اخير ارتباط برقرار و رمزعبور آن‌ها را نيز تعويض كرده است. نينتندو همچنين به‌شدت به كاربرانش پيشنهاد مي‌كند قابليت احرازهويت دومرحله‌اي (Two-Step Authentication) را روي حساب كاربري‌شان فعال كنند. نينتندو از كاربراني كه در حساب آن‌ها تراكنش‌هاي مالي عجيب انجام شده، درخواست مي‌كند با اين شركت تماس بگيرند تا سرويس‌هاي خريده‌‌شده لغو و مبالغِ خرج‌شده به حساب آن‌ها بازگردانده شود. 

سيستم NNID نوعي پلتفرم خاص است كه پيش‌تر در دو كنسول‌ بازي 3DS و Wii U استفاده شد و امروزه در نينتندو سوئيچ، از سيستمي جديد استفاده مي‌شود. تا جمعه‌ي گذشته، كاربران مي‌توانستند حساب‌هاي كاربري قديمي‌شان را به حساب كاربري جديد نينتندو سوئيچ لينك كنند. در يكي‌دو ماه گذشته، شمار تراكنش‌هاي مالي فروشگاه‌هاي آنلاين نينتندو رشدي درخورتوجه تجربه كرده است. اين موضوع تا حد زيادي به خانه‌نشين‌شدن مردم در پي همه‌گيري ويروس كرونا مربوط مي‌شود. افرادي كه در خانه هستند، تلاش مي‌كنند با انجام بازي‌هاي ويدئويي خودشان را سرگرم كنند. ظاهرا ميزان فروش بازي جديد Animal Crossing: New Horizons در مارس ۲۰۲۰ از هر بازي ديگري بيشتر بوده است. در هفته‌هاي اخير نيز، به‌دفعات از اين بازي در شبكه‌هاي اجتماعي مختلف شنيده‌ايم. 

آمار نشان مي‌دهند ميزان فروش سخت‌افزار گيمينگ نينتندو در يك سال اخير رشدي ۶۳ درصدي تجربه كرده كه عمده‌ي اين ميزان به فروش درخورتوجه كنسول سوئيچ مربوط مي‌شود. ميزان فروش كنسول بازي نينتندو سوئيچ در يك سال اخير دوبرابر شده است. سوييچ مارس ۲۰۱۷ توانسته بود ركورد فروش خيره‌كننده‌اي برجاي بگذارد. اخبار جديد نشان مي‌دهد ميزان فروش اين كنسول در مارس ۲۰۲۰ از مارس ۲۰۱۷ نيز بيشتر بوده است.

منبع: