۴۸ بازديد

مروزه بازرگاني آنلاين اهميت فزاينده‌اي مكشوف و بسياري از شركت‌ها، محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاين به فروش مي‌رسانند. در اين نوشتار به رسيدگي روش‌هاي افزايش فروش آنلاين‌‌‌ مي‌پردازيم و مي‌آموزيم كه با به كارگيري آزمون و خطا، بهترين راه شدني براي افزايش فروش محصولات خويش را بيابيم. در اينجا ۱۲ آزمون گوناگون را كه مي‌توان براي سنجيدن راه‌هاي مختلف افزايش فروش به شغل گرفت، ارائه مي‌دهيم.

تكنيك هاي افزايش فروش فروشگاه اينترنتي

 هر كسب‌وكار اينترنتي صرف‌نظر از اينكه چه هدفي را دنبال مي‌كند، به‌دنبال افزايش ترافيك و نرخ تبديل خود است. اين قاعده براي فروشگاه‌ها نيز صادق است. افزايش فروش فروشگاه اينترنتي هميشه از بزرگترين دغدغه‌هاي مديران اين فروشگاه‌ها بوده است و هر روز با پر رنگ شدن دنياي وب در زندگي افراد رقابت در


از ارزش‌هاي اصلي در كمپاني من، «آزمودن كل چيز و فرض نگرفتن هيچ چيز» است. زيرا بعد از سال‌ها كار و جنبش در اينترنت‌‌‌ مي‌دانيم كه نمي‌توان گفت كدام راهبرد يا جهت‌گيري، بهترين نتيجه را به دنبال دارد، مگر آنكه آن را تست كرده باشيم. اين قاعده حتي براي استراتژي‌هاي درخشان هم صادق است، زيرا همواره جايي براي ترقي هستي دارد.
طبق اصلي اساسي، فقط مسير كشف اين كه چه چيزي در وب‌سايت شما كار‌‌‌ مي‌كند و چه چيزي پيشه نمي‌كند، آزمايش است و اين بهترين راه افزايش فروش به چهره تصاعدي است. اگر دل به دريا زده و فقط يكي از آزمون‌هاي ذيل را اجرا كنيد، متوجه‌‌‌ مي‌شويد كه اين مسئله لغايت چه بي گمان درست است، به ويژه زماني كه گواه بهبود چشمگيري در جمع كل درآمد خويش باشيد.
آزمون ۱: در صفحه‌ي اصلي سايت، تنها يك محصول يا خدمت را ارائه دهيدآيا در وب‌سايت خويش چند فرآورده يا خدمت را به فروش‌‌‌ مي‌رسانيد؟ اگر چنين است، به شدت به شما توصيه‌‌‌ مي‌كنم كه آزمايش كنيد كه آيا اين شيوه، بهترين راهبرد براي شما هست يا خير. ما دريافته‌ايم كه همواره ارائه‌ي محصولات كمتر در يك محل، و استفاده از متن‌هاي اغلب در توصيف آن محصولات، مايه افزايش فروش‌‌‌ مي‌شود.
در اينجا تمركز مهم‌تر از هر چيزي است. به جاي تلاش براي راضي كردن تمام كساني كه از سايت شما بازديد مي‌كنند، و ارائه‌ي شمار زيادي از محصولاتي كه روشنگري بسيار چندي براي هر كدام از آنها آمده است، اگر تنها يك فرآورده يا يك گردآور از محصولات مرتبط را ارائه دهيد، در راستي بر مجموعه‌اي مهم و كليدي از مزايا تمركز كرده و به تمام پرسش‌ها و ترديدهاي احتمالي بازديدكنندگان در باره فرآورده خويش پاسخ‌‌‌ مي‌دهيد. البته نيازي نيست كه فروش ساير محصولات را متوقف كنيد. همواره‌‌‌ مي‌توانيد اين محصولات را از طريق صفحات ديگر يا با به كارگيري پيشنهادات بعدي (follow-up) به مشتريان خود ارائه دهيد (آزمون ۱۲ را نگريستن نماييد).
البته بهترين مسير براي اطمينان از كارساز بودن اين استراتژي براي مخاطبان قصد ما، آزمودن آن است. براي فرآورده اصلي خود نامه‌ي فروش (sales letter) بنويسيد و آن را در صفحه‌ي اصلي سايت قرار دهيد. سپس اين امتحان را به مدت يك يا دو هفته اجرا كنيد لغايت مشخص شود كه آيا موجب افزايش فروش شما‌‌‌ مي‌شود يا خير.
آزمون ۲: تغيير مكان رهنمود گرفتن خبرنامه، براي جذب تعداد بيشتري مشترك وفادارباميلو خبرنامه 
پيشنهاد گرفتن خبرنامه (opt-in offer)، ابزاري است براي جمع آوري آدرس ايميل مشتريان و ايجاد فهرست ايميلي كه به شما امكان‌‌‌ مي‌دهد لغايت به طور منظم با مشتركين خود در تماس باشيد، حس اعتماد و وفاداري را در آنها برپايي كنيد و محصولات و خدمات خود را به آنها بفروشيد.
ولي آيا‌‌‌ مي‌دانستيد محلي كه پيشنهاد opt-in را در آن نمايش‌‌‌ مي‌دهيد، كارايي زياد زيادي بر شمار مشتركين جمع‌‌آوري‌‌‌ شده دارد؟
اينستاگرام@chetormediaصفحه جديد ما را تعقيب كنيددر صورتي كه از يك نامه‌ي فروش طولاني بهره‌گيري نمي‌كنيد، رهنمود opt-in خويش را در برجسته‌ترين جاي ممكن در صفحه‌ي اصلي سايت پيمان دهيد. اغلب بازديدكنندگان در نگاه اول، سرنوشت بالا و سمت چپ صفحه را مشاهده‌‌‌ مي‌كنند. دست‌كم، توصيه opt-in خود را «ناحيه‌ي بالاي» صفحه اصلي سايت پيمان دهيد، يعني جايي در صفحه كه بازديدكننده همان آغاز و قبل از اسكرول كردن به ذيل صفحه مشاهده‌‌‌ مي‌كند.
در چهره طولاني بودن نامه‌ي فروش، بايد رهنمود opt-in را در «صفحه» دوم متن پيمان دهيد، و پيش از پيمان دادن آن، نخست پروا بازديدكنندگان را با معرفي مشكل‌شان جلب كنيد و با تحت كارايي قرار دادن آنها توسط اعتبارنامه‌ها، تجربيات و رضايت‌نامه‌هاي درخشانِ مشتريان خشنود، اعتبار خويش را تثبيت نماييد.
مي‌توانيد توصيه opt-in را در تمام صفحات سايت پيمان دهيد لغايت هميشه براي بازديدكنندگان سايت قابل تماشا باشد و يا آن را در «تبليغات شناور» (hover ad) پيمان دهيد (آزمون بعدي را تماشا كنيد). با فراهم كردن فرصت‌هاي بيشتر براي ثبت نام كاربران در سيستم اطلاع‌رساني ايميلي، مشتركان اكثريت به دست خواهيد آورد. اين روش را آزمون كنيد و نتيجه‌ي آن را ببينيد.
آزمون ۳: افزايش كارايي تبليغات با به كارگيري تبليغات شناورتبليغ شناور باميلو
بدون شك همه شما با پاپ‌آپ آشنا هستيد. همان پنجره‌هاي كوچكي كه پيشنهادي ويژه يا اطلاعات ديگري را نمايش‌‌‌ مي‌دهند و گاهي، زماني كه از وب‌سايتي بازديد‌‌‌ مي‌كنيد، ناگهان پديدار‌‌‌ مي‌شوند. پاپ‌آپ سال‌ها آلت زياد مفيدي در بازاريابي آنلاين بوده است. ولي به انگيزه اينكه درصدي از كاربران اينترنت از آن بيزارند، گوگل، AOL، نت اسكيپ و سايرين، نرم‌افزارهاي مسدودكننده پاپ‌آپ را براي رويارويي با آن برپايي كرده‌اند.
كاربران اينترنت بايد گزينش كنند كه آيا تمايلي به مشاهده‌ي پاپ آپ دارند يا خير. اما اغلب اين نرم‌افزارها به چهره خودكار پاپ‌آپ‌ها را مسدود‌‌‌ مي‌كنند، و بازديدكنندگان سايت از مشاهده‌ي اطلاعات مفيدي كه ممكن است به فايده آنها باشد محروم‌‌‌ مي‌شوند.
البته اين مربوط به پيش از كشف فناوري زياد چشمگيري بود كه به شما امكان‌‌‌ مي‌دهد تا از تبليغاتي بهره‌گيري كنيد كه مانند پاپ‌آپ عمل‌‌‌ مي‌كنند ولي پاپ‌آپ نيستند و به همين انگيزه مسدود نمي‌شود. اين تكنولوژي تبليغات شناور اسم دارد، و ارزش آزمون كردن در سايت را دارد.
در حقيقت، زماني كه به كارگيري تبليغ شناور در سايت خويش را آزمون كرديم، فروش سايت به ميزان ۱۶۲ درصد افزايش يافت! اين تبليغات كارآمد هستند زيرا اطلاعات مهمي همانند رهنمود عضويت در خبرنامه يا توصيه فروش ويژه در زماني اندك را صحيح در روبرو ديدن بازديدكنندگان هدف شما قرار‌‌‌ مي‌دهند.
مي‌توانيد توصيه عضويت در خبرنامه را در تبليغ شناور قرار دهيد و مشاهده كنيد كه آيا اين كار مايه افزايش شمار مشتركين‌‌‌ مي‌شود يا خير. زماني كه از اين روش بهره‌گيري كرديم، شمار افرادي كه در خبرنامه‌ي ما عضو شدند ۸۶ درصد افزايش يافت. همچنين‌‌‌ مي‌توانيد تست كنيد كه چه تعداد بازديدكننده، بر روي تبليغ شناور مربوط به صفحه‌ي پيشنهاد ويژه‌‌اي در سايت شما كليك‌‌‌ مي‌كنند و چه شماري از طريق لينكي معمولي كه در صفحه‌ي اصلي سايت قرار گرفته، به صفحه‌ي پيشنهاد ويژه وارد‌‌‌ مي‌شوند.
آزمون ۴: مزاياي مختلفي را در عنوان مطلب ذكر كنيدعنوان مطلب، كارايي زياد زيادي بر فروش شما دارد. در اغلب موارد، اين دسته نخستين تقدير سايت است كه بازديدكنندگان آن را مشاهده‌‌‌ مي‌كنند، بنابراين بايد توجه بازديدكنندگان را به خود جلب كرده و آنها را تحريك كند تا نامه‌ي فروش شما را بخوانند.
عنوان موفق، عنواني است كه بر مشكلي كه مخاطبان هدف شما با آن روبه‌رو هستند پافشاري مي‌كند و برتري اصلي فرآورده يا خدمات شما را كه موجب برطرف شدن آن مشكل‌‌‌ مي‌شود، بيان مي‌كند. در اينجا نمونه‌‌اي را آورده‌ايم كه نشان‌‌‌ مي‌دهد چگونه‌‌‌ مي‌توان عنوان را براي به حداكثر رساندن تاثير بر بازديدكننده، تغيير داد.
يكي از مشتريان ما از اين عنوان در سايت خويش استفاده‌‌‌ مي‌كرد: «Box4Blox – جعبه‌ي شگفت‌انگيز حفاظت اسباب‌بازي لگو.» اين عنوان به شما‌‌‌ مي‌گويد كه محصول چيست، اما نمي‌گويد كه چه كاري براي شما انجام‌‌‌ مي‌دهد. اين عنوان مايه نمي‌شود بازديدكننده دليلي براي ادامه‌ي خواندن داشته باشد.
حالا عنوان پيشين را با اين عنوان مقايسه كنيد: «سرانجام رازي را كشف كنيد كه مايه شده بيش از ۵۰ هزار كودكِ عاشق لگو در جهان، به راستي از مرتب كردن اتاق‌شان لذت ببرند!» اين عنوان، مزيت مهمي را براي محصول مطرح كرده و راه‌حل مشكلي را بيان‌‌‌ مي‌كند كه در اينجا، تشويق كودكان به مرتب كردن وسايل‌شان و لذت بردن از اين كار است.
آزمون ۵: در متن خود مشكلي را طرح كرده و نشانه دهيد چگونه‌‌‌ مي‌توانيد آن را حل كنيددر چند پاراگراف نخست نمايش ديتا شده در صفحه‌ي اصلي سايت، بايد با جزئيات بيشتر، در مورد دشوار معرفي شده در عنوان توضيح دهيد و به مخاطبان خود نشانه دهيد كه با آنها حس مشتركي داريد (تنها زماني كه مخاطبان حس كنند شما سخت آنها را درك‌‌‌ مي‌كنيد، پرماسيدن اطمينان‌‌‌ مي‌كنند كه مي‌توانيد آن سخت را حل كنيد).
پس از مطرح كردن مشكل،‌‌‌ مي‌توانيد محصول يا خدمات خود را به عنوان راه‌حل آن مشكل معرفي نماييد. با پافشاري بر اينكه محصول يا خدمات شما دقيقا چگونه مشكل خوانندگان را حل‌‌‌ مي‌كند، افزايش در فروش را تضمين خواهيد نمود.
آزمون ۶: بر اعتبار متن خود بيفزاييد و اعتماد بازديدكنندگان را به خويش افزايش دهيدبسيار مهم است كه متن ترغيبي شما براي فروش (sales copy)، براي شما اعتبار برپايي كند. از راه همين پروسه بازديدكنندگان به شما اعتماد كرده و در خريد از شما پرماسيدن راحتي‌‌‌ مي‌كنند. راه‌هاي فراواني براي اتمام اين شغل به طور كارساز هستي دارد و در اينجا در خصوص دو مورد از سريع‌ترين و ساده‌ترين راه‌ها صحبت‌‌‌ مي‌كنيم. اگر در حال آماده از اين تكنيك‌ها استفاده نمي‌كنيد، متن خود را بهبود داده و آن را با آنچه كه الان استفاده‌‌‌ مي‌كنيد، سنجش كنيد. با مشاهده‌ي تفاوت موجود ميان آنها شگفت‌زده خواهيد شد.
يكي از بهترين راه‌هاي ايجاد اعتبار، استفاده از رضايت‌نامه‌ي مشتريان در نامه‌ي فروش است كه دربرگيرنده گزيده‌‌اي از ايميل‌هاي راستين يا نامه‌هايي از مشتريان است كه در آن بيان شده كه چگونه فرآورده يا خدمات شما به آنها كمك كرده تا مشكل خويش را برطرف كنند. نكته‌ي سرانجام زياد مهم است. رضايت‌نامه‌ي مشتري كه بيان‌‌‌ مي‌كند فرآورده شما چه فايده‌‌اي براي او داشته است، بسيار موثرتر از رضايت‌نامه‌‌اي است كه در آن صرفا گفته شده كه «محصول شما عالي است».
همچنين‌‌‌ مي‌توانيد براي افزايش اعتبار خود، بخشي را در متن اضافه كنيد كه حاوي خلاصه‌‌اي از گواهي‌نامه‌ها، تجربيات و هر گونه اطلاعات پس‌زمينه‌‌اي ديگري باشد كه موجب‌‌‌ مي‌شود شما شايستگي حل كردن مشكل مخاطبان منظور خويش را داشته باشيد. بايد خوانندگان خويش را متقاعد كنيد لغايت بپذيرند كه شما بهترين شخصي هستيد كه‌‌‌ مي‌تواند براي مشكل آنها راه‌حلي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.