در اين نوشتار توضيح مي دهيم كه چرا داشتن يك طراحي وب سايت پيامد گرا براي اولين گام عالي است اما تركيب AMP با يك طراحي PWA بهتر است.
در طي سنه هاي گذشته اين نخستين بار است كه طراحي سايت دربايستن به بهينه سازي صفحات سايت براي موبايل انقدر ضروري مي باشد.حتي در تكرار فعلي، جستجوي تلفن همراه براي تبليغ كنندگان و مشاغل بسيار مهم است. اين آمارگرفتن را در عقيده بگيريد:
بيشتر جستجوهاي Google در تلفن هوشمند يا كامپيوتر لوحي اتمام مي شود.50 درصد جستجوهاي محلي براي اطلاعات تماس با مشاغل از طريق تلفن به اتفاق اتمام مي شود.طبق گفته BrightEdge، 69 درصد از جستجوكنندگان تلفن همراه اظهار داشتند كه اغلب از يك برند با يك سايت به اتفاق كاربرد مي كنند كه نگراني هاي آن ها را برطرف كرده است.در حال حاضر، با طراحي وب تلفن همراه، سرعت بيش از هر عامل رتبه بندي ديگر تقدم دارد. متأسفانه نيمي از تارنما ها براي جستجوي موبايل به طور جدي بهينه نشده اند.70 درصد صفحات وب موبايل 7 ثانيه طول مي كشد الي محتواي آن ها كاملا بارگيري شود.ريسپانسيو بودن سايتاهميت ريسپانسيو بودن سايت چيست
خطاهاي رايج در بهينه سازي سايت براي موبايلخطاهاي رايج سايت ها در بهينه سازي براي تلفن به اتفاق دربرگيرنده موارد پايين است:
پرونده هاي JavaScript و طريق هاي آبشار (CSS) مسدود شده است.تغيير مسيرها اتمام نشدرابط هاي گرافيكي ضعيف (به عنوان مثال، متن ريز يا تصاوير بي كيفيت مي باشد)توابع جستجوي ClunkyObtrusive interstitialsرفع بسياري از اين موارد احتياج به سرمايه گذاري در يك سيستم مديريت محتواي پاسخگو (CMS) و پيكربندي مناسب براي سايت تلفن به اتفاق شما دارد. با اين وجود بسياري از سؤالات در باره اين كه پيكربندي واقعاً براي وب سايت شما چه پيشه مي كند، باقي مانده است. طراحي وب سايت بازتاب گرا به عنوان پيكربندي ارجح بر صنعت حاكم شده است، ولي با افزايش رقابت بيشتر وب سايت، آيا صنعت هم بايد حركت كند؟
آيا در طراحي وب سايت ريسپانسيو بودن كافي است؟اكنون ايجاد يك تارنما موبايل مستقل از ديد كاربر نهايي خوب است، اما از نگرش بهينه سازي موتور جستجو (سئو) به ميزان قابل توجهي حق تارنما شما را تفريق مي دهد. فراتر از اين، گستره هاي تلفن به اتفاق مي تواند يك سرمايه گذاري پرهزينه براي حفظ آن باشد.
شركت هاي طراحي تارنما ها در طراحي خود از ريسپانسيو (RWD) بهرهگيري مي كنند اما بايد به خاطر داشته باشيم كه طراحي سايت و بهينه سازي صفحات براي موبايل، سرعت را در عقيده نمي گيرند و ريسپانسيو يك قابليت طراحي براي طراحان مي باشد و شما بايد خود بارعايت نكات سرعت آن را هم بهينه كنيد. احتمالاً CMS شما حائز افزونه طراحي ريسپانسيو است.
صفحات وب RWD از شبكه هاي سيال براي ارائه عكس ها و عناصر روي صفحه متناسب با دستگاه هاي كاربران كاربرد مي كند. تيم هاي فني، مزاياي نكوداشتن را براي طراحي موبايل ارائه مي دهد، از جمله:
ريسپانسيو بودن صفحات سايت براي دستگاه هاي مختلفحفظ تمام مطالب در يك منبع ياب (URL) برخلاف دامنهمقرون به صرفه تر از ايجاد يك سايت موبايل مستقل استبا به كارگيري زبان نشان گذاري هايپرتكست 5 (HTML5) به سايت ها مي نا آفلاين دسترسي پيدا كرد.در حالي كه RWD مزاياي زيادي دارد ولي بيشتر به عنوان روشي ناچيز هزينه براي بهينه سازي وب سايت ها براي دستگاه هاي جستجوي تلفن همراه ايجاد شده است. وانگهي راهي براي تكميل اين كار با كمي سعي لغايت مرز شدني مي باشد.
مشكلات وب سايت هاي RWD يا سايت هاي ريسپانسيومشكلات به كارگيري ريسپانسيو در سايت هنوز نگريستن مي شود:
سرعت بارگذاري كند، بالاي 10 ثانيه بدون بهينه سازي پسنديده در محلبر خلاف رابط هاي پيمايش و كليك، طراحان هنوز هم براي لمس بهينه هستندتجسم داده ها براي صفحه هاي كوچك (به عنوان مثال، نمودارها و نمودارها) بايد بهينه سازي شوندپس چرا انجام اين شغل مهم است؟ در حالي كه RWD يك گذرگاه حل مؤثر براي مشاغل حقير و صرفه جويي در هزينه ها مي باشد ولي بسياري از مشاغل تأسيس شده در حال آماده سوئيچ را به تنظيمات با سرعت بالاتر همانند صفحات موبايل شتاب و برنامه هاي كاربردي وب مترقي (PWA) ترچيح مي دهند.
يعني اگر سايت ريسپانسيو باشد اما سرعت احسان نداشته باشد، مورد پسند كاربر نمي باشد و كاربران ترجيح مي دهند بتوانند در كوتاهي ترين سررسيد به صفحات يك سايت دسترسي داشته باشند.
AMP يا Accelerated Moblie Pages چيست؟AMP نمايانگر خفگي كبير گوگل براي سرعت بخشيدن به اينترنت است. AMP احد از پروژه هاي مهم تحت عقيده گوگل مي باشد كه هدف آن افزايش سرعت ارائه درونمايه به كاربر با به كارگيري كد هاي ساده مي باشد. AMP با آناليز كاربر يك رهسپار براي ايجاد صفحات وب براي محتواي استاتيك مي باشد كه بسته به رفتار كاربر تغيير نمي كند و همين مايه افزايش سرعت مي شود.
به عنوان يك آغازگر سريع، AMP به راستي يك چارچوب HTML است كه امثال يك شبكه تحويل محتوا كار مي كند و نسخه هاي از صفحات وب را براي افزايش سرعت صفحه ارائه مي دهد. AMP براي ناشراني كه مطالب خبري و پست هاي تارنگار را ارائه مي دهند، آرماني است. زياد شبيه به قالب مقالات فوري فيس بوك است.
AMP در حال آماده بدست موتورهاي جستجوگر متعدد و حتي تبليغات AdWords به كار گرفته شده است. با به كارگيري برچسب "" Fast Fetch ، AMP كماكان سريعتر و آسانتر اجرا مي شود. طبق گفته هاي گوگل، بيش از 900،000 دامنه قبلاً AMP را پذيرفته اند و اين تعداد كماكان رو به پيشرفت است.در حقيقت، ناشران متعددي پس از به كارگيري AMP، كاميابي حيرت انگيزي را گزارش داده اند:
گوگل وانگهي پنهان نكرده است كه سايتي هايي كه از AMP در طراحي صفحات خويش كاربرد مي كنند را در اوليت قرار داده است.سرعت وب موبايل بديهي است كه تأثير زيادي در تجربه كاربر و نرخ تبديل شما دارد.با استفاده از حافظه مخفي Google، صفحات وب با AMP 2 برابر تندتر مي باشند نسبت به صفحات تارنما هاي سنتي و ديركرد اقليت هم دارند. در حال حاضر گوگل سرعت بارگذاري سريع را به عنوان تجربه كاربر، نكته اي با ارزش در عقيده مي گيريد.
از آنجا كه AMP با به كارگيري حافظه مخفي Google بارگيري شده است و به عنوان نسخه متفاوتي از دستك اصلي ارائه مي شود، كليك ها دشوار است زيرا از نظر فني در تارنما ناشر كليكي رخ نمي دهند. اين تأثير معني داري در تعامل دارد. با ارائه يك نسخه از يك صفحه وب، AMP براي ارائه پست هاي آموزنده تارنگار زياد عالي است، اما كليك اوليه و تعامل بيشتر با سايت، وابستگي وجود ندارد.
اين بدان معني است كه ناشران و فروشگاه هاي تجارت الكترونيك بايد از لحاظ تئوريك دو نسخه گوناگون از پيشنهادات خود را ارائه دهند. AMP در اصل كپي اعلان نتيجه جستجو است.به عنوان يك يادداشت جانبي، چيز ديگري كه در پاسخ AMP تأثير مي گذارد، عدم توانايي گوگل در برقراري ارتباط با مشتريان است.
دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹ | ۱۵:۱۸ ۳۴ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است