شركت فيسبوك سرانجام يكي از برترين قابليت ها را بر روي پيام رسان خود توسعه داد و آن را در دسترس كاربرانش گذاشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرويس پيامرسان واتساپ كه تحت نظر شركت فيسبوك فعاليت دارد به تازگي از جديدترين قابليت خود با عنوان سبد خريد رونمايي كرده است. ويژگي مذكور به كاربران اجازه ميدهد خريدهاي مد نظر خود را از طريق نرم افزار واتساپ خريداري كنند و نيازي به استفاده از برنامههاي ديگر نداشته باشند.
قابليت سبد خريد در واقع يك فضاي فروشگاهي است كه كاربر با ورود به آن ميتواند با توجه به بروشور محصولات موارد مورد نظر خود را انتخاب كند و از طريق يك پيام ساده آنها را سفارش دهد. از آن جايي كه اين روزها كشورهاي اروپايي و آمريكايي در نزديكي تعطيلات قرار دارند در نتيجه انتظار ميرود كاربران براي سفارش خريدهاي خود از نرم افزار واتساپ استفاده كنند.
بازار هدف شركت فيسبوك براي توسعه واتساپ
شركت فيسبوك سعي دارد براي قابليت برنامه خود كاربران و فروشگاههاي بسياري را جذب كند. واتساپ در حال حاضر بيش از ۵۰ حساب كاربري تجاري دارد. با توجه به تعداد ۱.۵ ميلياردي كاربران فعال واتساپ در سراسر دنيا پيشبيني ميشود تعداد بسياري از كاربران به خريدهاي سريع بخش سبد خريد مراجعه كنند. درآمد الكتريكي براي واتساپ امري مهم و جديد است چرا كه اين نرم افزار درآمدي از طريق تبليغات الكتريكي ندارد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده، شركت فيسبوك اظهار داشته آنها سعي دارند با استفاده از قابليت سبد خريد واتساپ بازار تجارت الكتريكي را به دست آورند. اين ويژگي از امروز قرار شده تا به تمامي كاربران سراسر دنيا برسد و همه افراد قابليت استفاده از آن را پيدا كنند. با توجه به گستردگي كاربران پيشبيني ميشود تا فعال شدن اين قابليت به صورت كامل و نهايي چند روزي طول بكشد. گفتني است؛ واتساپ قابليت خود را ابتدا براي كشوري مانند هند منتشر خواهد كرد كه با ۴۰۰ ميليون كاربر فعال يكي از بزرگترين بازارهاي هدف براي فيسبوك به حساب ميآيد.
منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews77977.html