۸۴ بازديد

زماني‌كه مي‌خواهيد براي بودجه و تلاش‌هاي بازاريابي شركت، برنامه‌ريزي كنيد، با انتخاب‌هاي متعددي رو‌به‌رو مي‌شويد. بسته به بودجه، اهداف، جدول زماني و متغيرهاي ديگر، احتمالاً روي استراتژي‌هايي مانند پرداخت بابت هر كليك (PPC)، بهينه‌سازي موتور جست‌وجو (SEO)، رسانه‌هاي اجتماعي و شايد بازاريابي ايميلي متمركز مي‌شويد. بااين‌حال اگر به‌دنبال راهي براي افزايش آگاهي از برند خود هستيد، بايد راه جذاب‌تري براي ارتباط با مشتريان پيدا كنيد. شما بايد داستاني را براي مخاطبان خود تعريف كنيد كه مأموريت و هدف برند را به‌طور دقيق به تصوير بكشد. بهترين راهكاري كه در سال ۲۰۱۹ شما را به اين مقصد مي‌رساند، سرمايه‌گذاري روي بازاريابي ويدئويي يا Video Marketing است. اگر تابه‌حال در مورد بهره‌گيري از ويدئو به‌عنوان ابزاري كه شما را به اهداف شركت نزديك‌تر مي‌كند فكر نكرده‌ايد، حالا زمان مناسبي است:

  • مردم به كمك ويدئو و ابزارهاي بصري، ۶۵ درصد اطلاعات را به مدت سه روز يا بيشتر در ذهن نگه مي‌دارند.
  • تمايل مصرف‌كنندگان به مشاهده‌ي ويدئوهاي بازاريابي، ‌چهار برابر تمايل آن‌ها به مطالعه‌ي اطلاعات متني است.
  • زماني‌كه پست‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي حاوي ويدئو هستند، تعامل ارگانيك كاربران را به‌شدت افزايش مي‌دهند.
  • بازدهي مالي محتواي ويدئويي، تقريباً ۱۲ برابر تركيب متن و تصوير است.
  • در حال حاضر ۸۷ درصد از بازاريابان آنلاين، در استراتژي‌هاي خود از ويدئو ماركتينگ استفاده مي‌كنند.

همچنين شركت‌هايي كه در بازاريابي خود ‌از محتواي ويدئويي استفاده مي‌كنند ۲۷ درصد نرخ كليك (CTR) و ۳۴ درصد نرخ تبديل بيشتري دارند و درآمد سالانه‌ي آن‌ها نيز تا ۴۹ درصد رشد سريع‌تري را تجربه مي‌كند.

Video Marketing

ويدئو ماركتينگ چيست؟

شايد در نگاه اول، ويدئو ماركتينگ فرايند‌ي مبهم، گران و پيچيده‌اي به نظر برسد، ولي واقعاً اين‌طور نيست. ويدئو ماركتينگ مي‌تواند به‌سادگي ِتصويربرداري ازطريق تلفن همراه و اضافه كردن موسيقي مناسب و لوگوي شركت باشد. بهتر است در اين زمينه از تعابير غيرضروري اجتناب كنيم: بازاريابي ويدئويي يعني ويدئو را به شيوه‌اي به استراتژي بازاريابي خود اضافه كنيد كه نرخ شناخت و آگاهي از برند شما افزايش پيدا كند. همه‌ي ويدئوهاي داراي اسپانسر كه در شبكه‌هاي اجتماعي به‌صورت پاپ آپ (Pop Up) مشاهده مي‌كنيد، خبرنامه‌هاي ايميلي كه در آن‌ها فيلمي به نمايش درمي‌آيد، ويدئوهايي كه در صفحات اصلي وب‌سايت‌ها و وبلاگ‌ها تعبيه مي‌شود، انواعي از بازاريابي ايميلي هستند.

Video Marketing

مزاياي ويدئو ماركتينگ

۱- افزايش نرخ تبديل

تاكنون تحقيقات متعددي به رابطه‌ي مثبت ويدئو و افزايش نرخ تبديل اشاره‌ كرده‌اند. يك ويديوي قانع‌كننده، كاملاً رفتار مشتريان بالقوه را تحت تأثير قرار مي‌دهد و حتي يك بازديدكننده‌ي ساده را به يك ليد (مخاطب بالقوه) تبديل مي‌كند. اگر تيم بازاريابي بتواند ازطريق يك فيلم تأثيرگذار، احساسات و هيجانات درستي را در بينندگان به وجود آورد، به ابزار بازاريابي قدرتمندي دست‌ يافته است. از طرف ديگر ويدئو مي‌تواند نكات آموزشي محصول و گواهينامه‌هاي مرتبط را بهتر به تصوير بكشد، كه به‌نوبه‌ي خود نرخ تبديل را با شتاب فزاينده‌اي بالا مي‌برد.

۲- ويدئو تأثير فوق‌العاده‌اي روي كمپين‌هاي ايميل ماركتينگ دارد

حجم بالاي ايميل‌هاي اسپم، بازاريابي ايميلي را با چالشي جدي مواجه كرده است و برندها به‌سختي تلاش مي‌كنند فهرست مخاطبان را به باز كردن ايميل‌هاي خود تشويق كنند. طبق آمار، اگر از واژه‌ي «ويدئو» در عنوان ايميل‌هاي شركت استفاده كنيد، احتمال باز شدن ايميل‌هاي شما به‌شدت افزايش پيدا مي‌كند. شايد عجيب به نظر برسد ولي ايميل‌هايي كه حاوي ويدئو هستند، بين ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد بيشتر از ساير ايميل‌ها باز مي‌شوند. در اغلب موارد، ‌نمي‌توانيم منكر شويم كه تماشاي يك ويدئو ساده‌تر از مطالعه‌ي محتواي متني است؛ مخصوصاً اگر در ويديوها، روش استفاده از محصول يا نكاتي را نمايش دهيد كه ازطريق توصيفات متني، به‌سادگي قابل‌درك نيستند، بازدهي ويدئو را بيشتر مي‌كنيد.

ويدئوهايي كه نحوه‌ي انجام كاري را توضيح مي‌دهند، نام برند را در صنعت مربوطه ماندگار مي‌كنند

۳- موتورهاي جست‌وجو عاشق ويدئو هستند

موتورهاي جست‌وجو به‌دنبال محتوايي هستند كه تعامل بيشتري با مخاطبان برقرار مي‌كند. هيچ‌چيز به‌اندازه‌ي ويدئو، كاربران را به مدت بيشتري در صفحات وب‌سايت نگه نمي‌دارد. همچنين نبايد يوتيوب را به‌عنوان دومين موتور جستجوي بزرگ بعد از گوگل، فراموش كنيم. اگر ويديوهاي بازاريابي را علاوه‌بر وب‌سايت، در يوتيوب نيز آپلود كنيد، به‌احتمال بيشتري در نتايج موتورهاي جست‌وجو ديده مي‌شويد. به‌علاوه اگر ويدئو خود را در شبكه‌هاي اجتماعي نيز پروموت كنيد، شانس ديده شدن شما از اين سقف نيز بيشتر مي‌شود.

۳- افزايش اعتمادسازي و اعتبار برند

ويدئو راهي عالي براي ساخت «شخصيت برند» است و به شما امكان مي‌دهد با بينندگان ارتباط برقرار كرده و اعتماد آن‌ها را جلب كنيد. ۹۰ درصد از كاربران معتقدند كه ويديوهاي محصول، در فرايند‌ي تصميم‌گيري آن‌ها مفيد واقع مي‌شوند. هرچه ويديوهاي بيشتري درزمينه‌ي آموزش و اطلاع‌رساني به مشتريان توليد كنيد، پايه‌هاي اعتماد به برند را تقويت مي‌كنيد. همان‌طور كه مي‌دانيد، افزايش اعتماد مخاطبان در صنعت بازاريابي معادل است با افزايش فروش.

۴- ويدئو احتمال به اشتراك‌گذاري محتوا را بالا مي‌برد

بايد اين واقعيت را بپذيريم كه در عصر ويديوهاي ويروسي زندگي مي‌كنيم (بازاريابي ويروسي). ۹۲ در صد از مصرف‌كنندگان ويديوهاي موبايل، فيلم‌هايي را كه مي‌بينند، با ديگران به اشتراك مي‌گذارند. پس شما فرصت خوبي در اختيارداريد تا با ويديوهاي جالب و سرگرم‌كننده، همه‌چيز را در مورد شركت خود نشان دهيد.

۵- ويدئو از ROI بالايي برخوردار است

۸۳ درصد از كسب‌وكارها معتقدند كه ويدئو، نرخ بازگشت سرمايه‌ي فوق‌العاده‌اي دارد. گرچه ويدئو ساده‌ترين و ارزان‌ترين راه توليد محتوا نيست، ولي در طول زمان ارزش و بازدهي عالي خود را نشان مي‌دهد. از طرف ديگر، ابزارهاي آنلاين ويرايش ويدئو، دائماً در حال بهبود هستند و استفاده از آن‌ها هرروز مقرون‌به‌صرفه‌تر مي‌شود. شما در حال حاضر با گوشي هوشمند خود نيز مي‌توانيد ويديوهاي زيبايي بسازيد.

نكته‌ي مهم: نيازي نيست كه حتماً ويديوي بي‌نقصي بسازيد. محتواي سناريو بيش از هر چيز ديگري اهميت دارد.

Video Marketing

ويدئو ماركتينگ براي چه كسب‌وكارهايي مناسب است؟

پاسخ اين سؤال سخت نيست: همه‌ي كسب‌وكارها. صرف‌نظر از اينكه چه محصولي توليد مي‌كنيد و در چه صنعت يا بازاري در حال رقابت هستيد، ويديوها براي بازاريابي وب‌سايت يا وبلاگ شما ابزاري ضروري به شما مي‌روند. اگر تاكنون نتيجه‌ي مثبتي از بازاريابي ويديويي نگرفته‌ايد، احتمالاً روي گزينه‌ي اشتباهي دست گذاشته‌ايد. همان‌طور كه در ادامه‌ي اين مطلب خواهيد ديد، بازاريابي ويديويي از جنبه‌هاي مختلف، به دسته‌هاي كاملاً متنوعي تقسيم مي‌شود.

انواع بازاريابي ويديويي

پيش از آنكه فيلم‌برداري را شروع كنيد، بايد نوع ويديوي موردنظر خود را مشخص كنيد. فهرست زير در مرحله‌ي اول به شما كمك مي‌كند تا انتخاب مناسبي داشته باشيد:

۱- دمو

ويديوهاي دمو (Demo Videos) نشان مي‌دهند كه محصول شما چگونه كار مي‌كند. در ويدئو دمو، شما بينندگان را در يك تور نرم‌افزاري همراهي مي‌كنيد و نحوه‌ي استفاده از محصول را توضيح مي‌دهيد. يا محصول فيزيكي را جعبه گشايي و آزمايش مي‌كنيد.

۲- ويديوهاي برند

ويديوهاي برند معمولاً به‌عنوان بخشي از يك كمپين تبليغاتي بزرگ‌تر ساخته مي‌شوند و ديدگاه، مأموريت يا محصولات و خدمات سطح بالاي شركت را نمايش مي‌دهند. هدف از فيلم‌هاي برند، ايجاد آگاهي در مورد شركت و جذب مخاطبان هدف است.

۳- فيلم رويدادها

اگر كسب‌وكار شما ميزبان يك كنفرانس، ميزگرد، حامي مالي يا هر نوع رويداد ديگري است، مي‌توانيد مصاحبه‌هاي جالبي ترتيب دهيد و از آن‌ها، يا از سخنراني‌هاي باكيفيت تصويربرداري كنيد.

۴- مصاحبه با كارشناسان

مصاحبه با كارشناسان داخلي يا رهبران فكري صنعت، يك‌ راه عالي براي اعتمادسازي و نشان دادن اعتبار برند به مخاطبان هدف است. اينفلوئنسرهاي صنعت خود را شناسايي كنيد و صرف‌نظر از اينكه ديدگاه موردنظر شما را به اشتراك مي‌گذارند يا خير، نظرات و مباحثات آن‌ها را به مخاطبان نشان دهيد.

 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/5/21/336199/video-marketing-ultimate-guide/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.